Tylko 20 ze 130 gastronomicznych sieci franczyzowych zwiększyło liczbę lokali

www.franczyzawpolsce.pl 20 grudnia 2012 14:30

Tylko 20 ze 130 gastronomicznych sieci franczyzowych zwiększyło liczbę lokali

W kryzysowym dla branży gastronomicznej roku 2012 na ok. 130 sieci deklarujących chęć rozwoju poprzez franczyzę, wzrost liczby lokali odnotowało zaledwie ok. 20. Stan posiadania pozostałych utrzymywał się bez zmian bądź wręcz lekko się uszczuplił - czytamy w serwisie franczyzawpolsce.pl


- Dużą ostrożnością wykazywali się nie tylko franczyzobiorcy, ale i franczyzodawcy. Nowych sieci oferujących franczyzę pojawiło się w 2012 roku niewiele. Za to wyjątkowo dużo sieci zrezygnowało z aktywnego poszukiwania franczyzobiorców, np. Pizza Dominium, Metropizza, Bon Apetito, Jesz co chcesz czy Dom Sushi. Z rozwijania międzynarodowego konceptu Wayne's Coffee wycofał się polski masterfranczyzobiorca, firma AD Trading, zastępując go własną siecią Coffee Factory, która ma być bardziej dostosowana do polskich realiów, zwłaszcza ekonomicznych - podaje Akademia Rozwoju Franczyzy.
Jak dodaje, kilka mniejszych firm (zwykle posiadających jeden punkt), które jeszcze przed rokiem oferowały swój koncept we franczyzie, zamknęło swoje lokale i zniknęło z rynku. Do grona tych ostatnich zaliczyć możemy np. Kartonowego Chińczyka (punkt istniał w Galerii Jurajskiej w Częstochowie), Nakama Sushi (działał na warszawskim Ursynowie) czy restaurację meksykańską El Fuego (mieszczącą się niegdyś w CH Port Łódź).
Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11439

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane