REKLAMA
REKLAMA

Tylko 27 proc. klientów w wieku 45-55 lat uważa, że supermarkety są wobec nich uczciwe

Autor: newseria.pl 28 lipca 2016 12:58

Głównymi powodami dla których Polacy decydują się zmienić sklep w którym zazwyczaj robią zakupy są atrakcyjna oferta innego sklepu (50%), podwyżka cen produktów w dotychczasowym punkcie sprzedaży (32%) oraz brak zadowalającej oferty promocyjnej (20%). Tylko 1 na 5 badanych rezygnuje ze względu na złe zaopatrzenie sklepu. Takie wyniki zostały przedstawione w raporcie pt. „Sieci handlowe oczami Polaków” zrealizowanego przez ARC Rynek i Opinia na zlecenie Procontent Communication.

REKLAMA

Ponad polowa badanych kobiet (54%) zdecydowała się na zmianę sklepu w którym zazwyczaj robi zakupy ze względu na atrakcyjną ofertę konkurencji. Dla mężczyzn ten aspekt miał mniejsze znaczenie, ponieważ jedynie 45% ankietowanych skusiła oferta innego sklepu.
Drugim w kolejności powodem zmiany jest podwyżka cen produktów – dla 32% jest to wystarczający powód, aby wybrać inne miejsce, w którym dokonujemy zakupów. 29% Polaków zadeklarowało brak atrakcyjnej oferty promocyjnej jako motywację do poszukania bardziej interesującej opcji. Aspekt promocji ma większe znaczenie dla kobiet (33%) niż mężczyzn (24%).
Nieatrakcyjny wygląd marketu tylko dla ok. 11% Polaków stanowi wystarczające uzasadnienie do rezygnacji z zakupów w dotychczasowej lokalizacji. Znaczenie ważniejsza od aranżacji sklepu jest jego obsługa. Blisko 20% badanych zmienia sklep ze względu na nieprofesjonalną obsługę.

Jak pokazuje raport, 40% badanych stwierdziło, że trudno im ocenić czy supermarkety są uczciwe czy nie uczciwe wobec swoich klientów. Tylko 1/3 wszystkich uczestników badania uważa, że supermarkety zachowują się uczciwie względem konsumentów (33%). Zaufanie maleje wraz z wiekiem - blisko połowa ankietowanych (43%) w wieku 15-24 lata stwierdza, iż supermarkety są rzetelne wobec swoich klientów, natomiast jedynie 27% osób w wieku 45-55 podziela tę opinię.

„Jak pokazują wyniki naszego badania osoby młodsze zdecydowanie bardziej ufają supermarketom i częściej uważają je za uczciwe i rzetelne niż osoby starsze. Obserwujemy, iż z wiekiem zaufanie do supermarketów maleje – podsumowuje Agnieszka Kozak.
Raport pt. „Sieci handlowe oczami Polaków” został przygotowany przez zespół Procontent Communication na podstawie badania opinii publicznej przeprowadzonego przez ARC – Rynek i Opinie.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12720

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA