Tylko 3 proc. polskich e-sklepów sprzedaje transgranicznie

www.portalspozywczy.pl 6 kwietnia 2016 13:40

– Powodem korzystania z zakupów online przez polskich konsumentów jest możliwość uzyskania niższej ceny. Polacy rzadziej są zainteresowani zakupem z powodu lojalności względem sklepu. Ponad jedna trzecia polskich e-konsumentów wybiera  produkty offline, a transakcji zakupowej dokonuje online, często korzystając z atrakcyjniejszej oferty cenowej – informują eksperci DELab UW.

Dodają, że polscy konsumenci różnią się od konsumentów w EU15 oraz NMS12 pod względem typu produktów zakupionych online. Polacy częściej niż konsumenci z innych krajów Unii kupują przez Internet towary, takie jak odzież i sprzęt sportowy, sprzęt AGD oraz artykuły spożywcze. Rzadziej decydują się na zakup usług – zaledwie 17 proc. zawierających transakcję online kupuje bilety do kina czy na koncerty. Tego typu transakcje zawiera 45 proc. e-konsumentów w EU15 oraz 28 proc. w NMS12. Udział polskich internautów korzystających z e-commerce w celu wynajęcia pokoju czy domu jest niższy i wynosi jedynie 9 proc.

Więcej na portalspozywczy.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11144

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane