Tylko trzech na stu odwiedzających e-sklep staje się jego klientem

Autor: www.dlahandlu.pl 24 lutego 2016 09:25

Nie każdy internauta trafiający do sklepu internetowego jest gotowy do dokonania zakupu. Eksperci z Sociomantic Labs zalecają firmom wdrożenie nowej strategii Full Funnel, która polega na równomiernym wspieraniu wszystkich faz procesu zakupowego, a nie tylko skupianiu się na etapie tuż przed zakupem. Eksperci wyjaśniają, jak skutecznie oddziaływać na klientów na każdym etapie ścieżki zakupowej, w tzw. lejku sprzedażowym.

Budowanie świadomości marki sklepu

Klienci docenią wysoką jakość obsługi czy szybką dostawę sklepu internetowego pod warunkiem, że do niego dotrą. Zdaniem ekspertów liczba sklepów internetowych w Polsce wzrośnie o 7 proc. i osiągnie w 2016 roku poziom 23,5 tys. Jak przy stale rosnącej konkurencji przyciągnąć e-klientów do odwiedzenia sklepu? Najczęściej wykorzystywaną metodą są kampanie reklamowe online. Nie zawsze jednak najlepsze efekty osiągane są dzięki olbrzymim budżetom – ważniejsze od „ile wydamy” staje się „w jaki sposób je wydamy”. Przykładem może być np. słynna kampania AdWords Snickersa, w której wykorzystano pomyłki przy wpisywaniu haseł do wyszukiwarki internetowej czyli tzw. misspelling. Użytkownikom, którzy błędnie wpisywali w Google różne frazy np. zamiast „business” w pośpiechu tworzyli słowo „buisness”, prezentowano reklamę „Nie możesz pisać poprawnie, gdy jesteś głodny”. Kreatywna kampania reklamowa okazała się wielkim sukcesem marki. Z kolei, aby powiększyć grono klientów e-sklepu, dobrze sprawdzają się tzw. kampanie zasięgowe (reach), w których można wyłączyć aktualnych klientów sklepu i osoby, które kiedykolwiek go odwiedziły i skierować reklamę wyłącznie do nowych odbiorców. Zachęcenie internautów do odwiedzenia e-sklepu, to nie tylko rola kampanii reklamowych. Konsumenci, zanim zaczną rozważać zakup, będą poszukiwali informacji – czytając artykuły eksperckie czy recenzje na blogach, w grę wchodzi zatem tzw. content marketing. Sklep zawczasu powinien zadbać o to, aby także na tym polu aktywności marketingowej być dobrze przygotowanym.

 Detale mają znaczenie, czyli o czym musisz pamiętać zanim zaprosisz do sklepu internautów

57 proc. konsumentów opuści stronę, jeśli ładuje się dłużej niż 3 sekundy. Opinie o sklepie mają znaczenie dla 59 proc. badanych przy ocenie jego wiarygodności, dostępność różnych form e-płatności dla 17 proc., a 38 proc. konsumentów zwraca uwagę na możliwość zapłaty przy odbiorze – wynika z badania Gemiusa. Szansę na zrobienie dobrego wrażenie na e-kliencie mamy najczęściej tylko raz. Zatem jeżeli już uda nam się przyciągnąć internautę do naszej witryny zróbmy wszystko, aby jak najdłużej na niej pozostał oraz dokonał zakupu. Każdy aspekt działania e-biznesu ma znaczenie – począwszy od szybkości ładowania strony internetowej, jej funkcjonalności i intuicyjności, przez ekspozycje produktów, wersję mobilną serwisu, aż po możliwość dogodnej realizacji e-płatności.


WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11009

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane