Tymbark z najsilniejszym wsparciem reklamowym wśród soków

Autor: wirtualnemedia.pl 16 lipca 2015 12:42

Reklamy soków i nektarów w mediach pozainternetowych w okresie od stycznia do maja br. warte były nieco ponad 52,6 mln zł. To zaledwie 0,1 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2014 roku - czytamy na Wirtualnemedia.pl.

Producenci soków blisko 80 proc. swoich budżetów, podobnie jak rok wcześniej, ulokowali w telewizji. Na reklamy w tym medium przeznaczyli 42,4 mln zł, o 3,1 proc. mniej niż przed rokiem.
Zredukowali też wydatki reklamowe w gazetach - o 51,2 proc. (do 110,7 tys. zł) i na outdoorze - o 45,7 proc. (do 1,1 mln zł).

Więcej na reklamach soków zarobiły natomiast magazyny - 7,4 mln zł ( wzrost o 37,9 proc.) i kina - 1,5 mln zł (wzrost o 15,2 proc.).

Liderem wydatków w tej kategorii była, podobnie jak rok temu, marka Tymbark, należąca do Grupy Maspex Wadowice. Na jej wsparcie przeznaczono 26,3 mln zł, czyli 13,9 proc. więcej niż rok wcześniej. Maspex promował soki Tymbark jeszcze w sezonie zimowym, m.in. kampanią z zabawą dzieci i rodziców.

Reklamy Tymbarku kosztowały niemal czterokrotnie więcej niż jego głównych rynkowych konkurentów, takich jak Hortex, Łowicz czy Herbapol.

Hortex Holding wydał na promocję swojej flagowej marki w mediach tradycyjnych 6,8 mln zł, o 35 proc. mniej niż rok wcześniej.

W zestawieniu najsilniej reklamowanych w br. soków znalazła się też marka Dr Witt z wydatkami w wysokości 3,5 mln zł. Z czołówki wypadła natomiast marka Fortuna.

Więcej na Wirtualnemedia.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11084

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane