Udział dyskontów w polskim handlu wzrośnie do 25 proc.

Autor: Metro 4 stycznia 2011 11:38

Zdaniem ekspertów popularność dyskontów w najbliższych latach wzrośnie dwukrotnie - czytamy w dzienniku Metro, który ujawnia, że za pięć lat udział dyskontów w handlu detalicznym może sięgnąć 25 proc. Dziś stanowią one ok. 13,6 proc. rynku.

Za kilka lat z dyskontów będzie pochodziło co czwarte kupione przez nas mleko, masło czy patelnia. Ekspansję dyskontów widać nie tylko w ilości nowych placówek, ale też we wzroście sprzedaży. O ile w przypadku hiper- i supermarketów jej wartość rośnie rocznie odpowiednio o 6,6 i 8,7 proc., to dyskonty notują wzrost prawie o jedną czwartą. Na razie rosną kosztem sklepów osiedlowych. Ale, jak zauważają cytowani przez Metro eksperci, w przyszłości mogą tracić na znaczeniu także hiper- i supermarkety.

Głównym atrybutem dyskontów są niskie ceny - przypomina dziennik Metro. Jak zapewniają rzecznicy tych sieci, podwyżka VAT na nieprzetworzone jedzenie tego nie zmieni.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

IX EUROPEJSKI KONGRES GOSPODARCZY

10-12 maja 2017 • Katowice • Międzynarodowe Centrum Kongresowe i Spodek


WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11336

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane