Udział dyskontów w polskim handlu wzrośnie do 25 proc.

Autor: Metro 4 stycznia 2011 11:38

Zdaniem ekspertów popularność dyskontów w najbliższych latach wzrośnie dwukrotnie - czytamy w dzienniku Metro, który ujawnia, że za pięć lat udział dyskontów w handlu detalicznym może sięgnąć 25 proc. Dziś stanowią one ok. 13,6 proc. rynku.

Za kilka lat z dyskontów będzie pochodziło co czwarte kupione przez nas mleko, masło czy patelnia. Ekspansję dyskontów widać nie tylko w ilości nowych placówek, ale też we wzroście sprzedaży. O ile w przypadku hiper- i supermarketów jej wartość rośnie rocznie odpowiednio o 6,6 i 8,7 proc., to dyskonty notują wzrost prawie o jedną czwartą. Na razie rosną kosztem sklepów osiedlowych. Ale, jak zauważają cytowani przez Metro eksperci, w przyszłości mogą tracić na znaczeniu także hiper- i supermarkety.

Głównym atrybutem dyskontów są niskie ceny - przypomina dziennik Metro. Jak zapewniają rzecznicy tych sieci, podwyżka VAT na nieprzetworzone jedzenie tego nie zmieni.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11011

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane