Udział marek własnych w rodzimym handlu detalicznym wynosi ok. 24 proc. i będzie rósł

Autor: Forbes 18 lipca 2012 09:39

Udział marek własnych w rodzimym handlu detalicznym wynosi ok. 24 proc. i będzie rósł

Rynek marek własnych systematycznie rośnie, a z nim zyski producentów do wynajęcia - pisze "Forbes". Według danych instytutu badawczego PMR, udział marek własnych w rodzimym handlu detalicznym wynosi dopiero ok. 24 procent (29,9 mld zł). W Wielkiej Brytanii, Belgii czy Niemczech to przeszło 40 proc., a autorzy raportu Rabobanku przewidują, że do 2025 r. średni udział produktów z cudzym logo na świecie sięgnie nawet 50 procent.

Udział marek prywatnych w handlu detalicznym będzie w Polsce rósł. I to nie tylko w kryzysie. Na półkach jest miejsce dla lidera kategorii i private label. Jeśli ktoś jest numerem 3 lub 4, to lepiej, żeby przestawił się na produkcję pod cudzym szyldem - czytamy w "Forbes".

Dla Lidla i Tesco firma Delic-Pol produkuje słodycze wysyłane do placówek w Europie Środkowo-Wschodniej. Dzięki temu, że w swojej biszkoptowej niszy są w kraju najwięksi, po dużej podwyżce cen surowców udało im się renegocjować podpisany na rok kontrakt z jedną z sieci tak, aby nie dopłacali do produkcji.

Zlecenia dla sieci realizują także właściciele znanych marek, tacy jak Wawel, Lisner, Mlekovita, Krakus, Hortex, Animex, Konspol, Grupa Mokate czy Hoop. Private label to zresztą nie tylko wyroby tańsze, ale również te ze średniej i wyższej półki. Ponad 1 tys. produktów z metką Real Quality w asortymencie sieci to właśnie średnia półka cenowa, a droga marka własna supermarketów Alma - Krakowski Kredens cieszyła się taką popularnością, że właściciel podjął decyzję o otwieraniu osobnych placówek pod tym szyldem - pisze "Forbes".

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11086

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane