Unilever notuje wzrost sprzedaży

www.portalspozywczy.pl 20 stycznia 2015 21:32

We wtorek Unilever ogłosił wyniki za rok 2014. Koncern odnotował wzrost sprzedaży o 2,9 proc, przy jednoczesnym wzroście wolumenu o 1 proc. i ceny o 1,9 proc. Obroty spadły o 2,7 proc., osiągając wartość 48,4 mld euro. W samym ostatnim kwartale ubiegłego roku zanotowano wzrost sprzedaży o 2,1 proc, przy wzroście wolumenu o 0,4 proc. oraz ceny o 2,5 proc.

Komentując wyniki prezes Unilever Paul Polman stwierdził, że firmie udało się osiągnąć dobre rezultaty pomimo licznych przeciwności gospodarczych oraz trudnej sytuacji na rynku. Podkreślił, iż kolejny raz wypracowano wzrost sprzedaży oraz marży.

- W 2015 roku nie przewidujemy znacznej poprawy sytuacji na rynku. W związku z tym spodziewamy się, że nasza pełna wydajność będzie podobna do tej z 2014 roku. Pierwszy kwartał będzie łagodny, ale wzrost nastąpi w przeciągu całego roku - mówił Polman.

W oficjalnym komunikacie koncern podał, iż wzrot rynku był słaby w szczególności w krajach wschodzących, tak samo jak presja ekonomiczna wywierająca wpływ na popyt konsumpcyjny. Na rynkach rozwiniętych nie notowano znacznych wzrostów, z wyjatkiem niewielkiego ożywienia w Ameryce Północnej.

W roku 2014 koncern wprowadził wiele nowych rozwiązań w odniesieniu do poszczególnych kategorii produktowych. W kategorii "higiena osobista" wprowadzono silny zestaw nowych produktów. Przykładem jest nowy typ aerozoli dostępnych w Europie. W Ameryce Północnej wykorzystano szeroko cross-branding. W Brazylii dobrze przyjęto wprowadzenie marki Baby Dove. W grudniu Unilever ogłosił nabycie marek Camay i Zest, które wzmocniły portfolio konernu na rynkach wschodzących, przede wszystkim w Meksyku.

Unilever odnotowało spadek popytu na margarynę w Europie oraz Ameryce Północnej. Udanie przeprowadzono kampanię na rzeccz rozwoju produktów do gotowania w krajach wschodzących. Knorr umocnił swoją pozycję w Indiach i Pakistanie. W Indonezji sukces odniosły dwie marki kontrolowane przez koncern, które w dobry sposób odpowiadały na potrzeby lokalnej ludności. W Holandii i Portugalii nadal notowany był wzrost w kategorii dressingów. W Europie pojawiły się dwie nowe marki przekąsek mięsnych - Bifi oraz Peperami.

Program innowacji pozwolił na wzrost w kategorii lodów. Unilever zdobył pozycję lidera w Stanach Zjednoczonych dzięki dużemu wkładowi marek Ben & Jerry''s Cores oraz Breyer''s Gelato. Na dobre wyniki sprzedaży wpłynęło 25-lecie lodów Magnum, co wiązało się z przeprowadzeniem okolicznościowej kampanii promocyjnej również na terenie Polski.

Wyniki sprzedaży herbat były zróżnicowane na poszczególnych rynkach. Wzrost zanotowano w Stanach Zjednoczonych dzięki sukcesowi marki Lipton K-Cups oraz noweg płynnego koncentratu. Słabsza sprzedaż zauważalna był w Rosji oraz Polsce.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,95

  • Śr

    3,35

  • Min

    2,22

» Produkty » Sklepy » Regiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11011

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane