UOKiK: Castorama stosowała niezgodne z prawem postanowienia

Autor: dlahandlu.pl 1 kwietnia 2011 09:47

Castorama sprzedaje materiały budowlane i wykończenia wnętrz oraz elektryczny sprzęt gospodarstwa domowego. Zastrzeżenia UOKiK dotyczyły postanowień znajdujących się we wzorcu umownym określającym m.in. koszty i zakres montażu zakupionych towarów oraz zasady gwarancji.

Przedsiębiorca w umowach oferowanych konsumentowi zastrzegał sobie możliwość podwyższenia ceny za towar oraz wynagrodzenia za wykonanie usługi montażu - najczęściej mebli kuchennych, parkietów i paneli, w przypadku zmiany przepisów o podatku VAT, bez jednoczesnego przyznania konsumentowi uprawnienia do odstąpienia od umowy. Jeśli pomiędzy datą zawarcia umowy, a dokonaniem montażu nastąpiłby wzrost podatku VAT, to zgodnie z kwestionowanym postanowieniem Castorama, w chwili wystawiania faktury po wykonaniu usługi, byłaby uprawniona do podwyższenia uprzednio uzgodnionej ceny.

UOKiK nie kwestionuje prawa do podwyższania ceny w przypadku zmiany podatku VAT, lecz zgodnie z prawem, w wypadku zmiany istotnych warunków umowy, np. ceny, konsument musi mieć prawo zrezygnowania z zakupu.

Ponadto przedsiębiorca nie informował, że gwarancja na sprzedany towar nie wyłącza, nie ogranicza ani nie zawiesza uprawnień kupującego wynikających z niezgodności towaru z umową, czyli prawa do składania reklamacji.

Spółka zobowiązała się do zaniechania stosowania niedozwolonych praktyk. Prezes UOKiK nałożyła na nią obowiązek wykonania zobowiązania oraz złożenia sprawozdania o stopniu jego realizacji. Decyzja jest prawomocna.

W przypadku niewykonania obowiązku nałożonego prawomocną decyzją prezesa UOKiK, przedsiębiorca może zostać ukarany karą pieniężną do 10 tys. euro za każdy dzień zwłoki.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11051

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane