UOKiK: Dane poufne firm handlowych potrzebne są do diagnozy rynku

Autor: gazeta.pl 31 maja 2013 17:22

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów żąda od sieci handlowych ujawnienia poufnych informacji stanowiących często tajemnicę handlową - alarmuje Polska Izba Handlu zrzeszająca największe sieci handlowe w Polsce. I straszy, że ich ujawnienie może się wiązać z ogromnymi stratami dla firm. A UOKiK nie rozumie całego zamieszania, podkreślając, że takie dane zbiera od sieci regularnie - czytamy w serwisie gazeta.pl.

Przygotowując cykliczne badania na temat rynku handlowego w Polsce UOKiK zbiera od sieci handlowych dane często stanowiące tajemnicę handlową. Dotyczą one m.in. polityki cenowej czy planów rozwoju sieci. Są to też np. badania marketingowe, w których pojawiają się informacje dotyczące preferencji zakupowych klientów poszczególnych sklepów. Dla Polskiej Izby Handlowej, która zrzesza ponad 30 tys. podmiotów handlowych takie działania stanowią zagrożenie dla sklepów.
Stanowisko PIH dziwi UOKiK, który podkreśla, że analizując rynek praktycznie zawsze żąda od firm informacji stanowiących ich tajemnicę, bo dane te są niezbędne do przeprowadzenia badania rynku. Podmioty gospodarcze nie mogą odmówić udostępnienia tych informacji, jednak przekazując je, powinni wskazać, że ujawniane przez nich dane stanowią tajemnicę. Jednocześnie pracownicy UOKiK są zobowiązani do ochrony tajemnicy firmy - ocenia Urząd. Jak informują jego przedstawiciele, UOKiK prowadzi badania głównie w celu diagnozy stanu konkurencji oraz koncentracji rynku - czytamy w gazeta.pl.
Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11084

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane