REKLAMA
REKLAMA

UOKiK: Na rynku HSD mamy do czynienia z konkurencją tylko "w jedną stronę"

Autor: www.dlahandlu.pl 2 czerwca 2014 14:50

UOKiK: Na rynku HSD mamy do czynienia z konkurencją  tylko "w jedną stronę"

Cechą charakterystyczną rynku HSD (hipermarkety, supermarkety i dyskonty) jest występująca asymetryczność konkurencji, która oznacza, że o ile większe formaty wywierają istotną presję konkurencyjną na formaty mniejsze, o tyle wpływ mniejszych formatów (supermarkety, dyskonty) na największy format sklepów (hipermarkety) jest ograniczony - czytamy w wyjaśnieniach UOKiK-u ws. nabycie 11 sklepów MarcPol przez Biedronkę.

REKLAMA

Zdaniem prezesa urzędu na rynku HSD mamy do czynienia z konkurencją bądź też substytucją, pomiędzy poszczególnymi formatami sklepów, tylko „w jedną stronę”. Oznacza to, że o ile hipermarkety spotykają się z ograniczoną presją konkurencyjną ze strony pozostałych placówek, to zarówno supermarkety, jak i dyskonty muszą się liczyć z presją ze strony hipermarketów.

- W rezultacie otrzymujemy dwa produktowe rynki właściwe istotne w niniejszej sprawie (red. MarcPol i Biedronka): rynek hipermarketów oraz rynek HSD. Takie podejście do definiowania rynków właściwych w przypadku koncentracji sklepów wielkopowierzchniowych widoczne jest w orzecznictwie organów brytyjskich oraz ich badaniach - czytamy w decyzji.

  • kknd 2014-06-03 14:20:37

    WTF

    UOKiK żyje na innej planecie

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12720

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA