REKLAMA
REKLAMA

UOKiK radzi na co uważać podczas wyprzedaży

Autor: UOKiK 8 lipca 2016 15:37

Ubrania przecenione nie podlegają reklamacji? Niższa cena na półce – wyższa na paragonie? W szale letnich wyprzedaży, warto mieć głowę na karku. Konsumentom i sprzedawcom UOKiK przypomina o najważniejszych zasadach zakupów w promocji.

REKLAMA

6 zasad Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Ile przeceny w przecenie
Upewnij się, czy napisy „10 proc.”, „SALE”, „70 proc.” odnoszą się do całego asortymentu, czy jedynie do części towaru. Zdarza się, że „promocja” to hasło pułapka, a 70 proc. obniżką objęta jest niewielka część asortymentu.

Cena cenie nierówna 
Niższa cena na metce, a wyższa na paragonie? Pamiętaj – w takiej sytuacji masz prawo zakupu po cenie niższej. Sprzedawca w sklepie stacjonarnym nie może odmówić sprzedaży, tłumacząc się np. pomyłką pracownika.

Kupione, ale niezmierzone? 
Konsumencie, rozmyśliłeś się i chcesz oddać ubranie, które kupiłeś pod wpływem impulsu? Pamiętaj – zgodnie z prawem, sprzedawca nie ma obowiązku przyjęcia towaru, który nie ma wad. Zależy to od jego dobrej woli. Gdy się zgadza, sam określa warunki – może zamiast pieniędzy wręczyć bon na zakupy w tej samej sieci handlowej.

Reklamacja 
Sprzedawca nie może odmówić przyjęcia reklamacji rzeczy przecenionej. Jeżeli zakupiony produkt ma wadę, możesz w ciągu 2 lat złożyć reklamację – najlepiej na piśmie. Możesz żądać naprawy towaru, wymiany na nowy, obniżenia ceny lub zwrotu pieniędzy, jeżeli wada jest istotna. W ciągu 14 dni przedsiębiorca musi rozpatrzyć twoją reklamację. W przypadku niedotrzymania tego terminu uznaje się, że uwzględnił twoje żądania.

Paragon, faktura, świadek – musisz mieć dowód… zakupu
Dowód zakupu jest konieczny do zgłoszenia reklamacji. Najprostszym jest paragon, który powinieneś dostać od każdego sprzedawcy. Ponadto – dowodem zakupu może być też potwierdzenie płatności kartą, wyciąg z konta, faktura, a nawet zeznania osób, które towarzyszyły tobie podczas zakupów. Pamiętaj – do reklamacji jest potrzebny dowód zakupu, a nie pudełko – mimo że ułatwia przewiezienie wadliwego towaru, to sprzedawca nie powinien uzależniać przyjęcia reklamacji od dostarczenia opakowania.

Nieuznana reklamacja? – bezpłatna pomoc
Jeżeli sprzedawca nie uznał twojej reklamacji, szukaj pomocy prawnej u: rzeczników konsumentów. Możesz również skorzystać z porad udzielanych w Wojewódzkich Inspektoratach Inspekcji Handlowej. 

 

  • Handlowiec 2016-07-09 12:18:30

    Nareszcie obsadzony przez 8 lat prawie w 99% ludżmi Platformy Obywatelskiej UOKiK wziął się do roboty!Przydały by się jeszcze solidne w kontrole w wielkopowierzchniowych zagranicznych supermarketach sprawdzające na ile zasadne są obniżki towarów m.inn spożywczych o 40%-70%.Czy to jest wykorzystywanie dominującej pozycji na rynku i stosowanie cen dumpingowych mających na celu wyeliminowanie reszty małych sklepów(co jest niezgodne z Ustawą o ochronie konkurencji i konsumentów i powinno podlegać karze finansowej wspierającej nasz polski budżet.Odpowiednie służby powinny też skontrolować producentów którzy dostarczają do supermarketów towary spożywcze obniżone o 40%-70% czy są wyprodukowane zgodnie ze wszystkimi normami,czy zamiast naturalnych składników nie zawierają zamienników chemicznych powodujących choroby nowotworowe układu pokarmowego.Polska nie może być śmietnikiem Europy!

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11549

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA