UOKiK ukarał sklep internetowy z odzieżą dziecięcą

Autor: UOKiK 8 stycznia 2014 11:13

Klienci sklepu internetowego endo.pl nie byli prawidłowo informowani o prawie do odstąpienia od umowy zawartej na odległość. Przedsiębiorca zaniechał stosowania niezgodnych z prawem praktyk - podał UOKiK.

Postępowanie Urzędu wykazało m.in., że sklep endo.pl nie przekazywał klientom pisemnej informacji o tym, że przysługuje im prawo do zwrotu towarów zakupionych na odległość. Zgodnie z prawem, każdy konsument może unieważnić umowę zawartą na odległość, składając przedsiębiorcy oświadczenie (wystarczy wysłanie pocztą) w terminie 10 dni od chwili dostarczenia zamówionego towaru. Obowiązkiem właściciela sklepu internetowego jest pisemne poinformowanie o tym prawie klienta najpóźniej w chwili dostarczenia zamówionego towaru.

Za stosowanie praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów Prezes UOKiK nałożyła na spółkę Decoratum karę pieniężną w wysokości 15 084 zł. Przedsiębiorca zaniechał stosowania kwestionowanych praktyk dzięki temu możliwe było obniżenie sankcji finansowej. Decyzja jest prawomocna.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10794

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane