PARTNER PORTALU Partner portalu: Herosi Polskiej Przedsiębiorczości

UOKiK wszczął postępowania przeciwko sieci Lidl, spółka chwaliła się marką własną

Autor: UOKIK, www.dlahandlu.pl 16 lutego 2012 15:41

UOKiK wszczął postępowania przeciwko sieci Lidl, spółka chwaliła się marką własną

Czy sieć Lidl wprowadzała konsumentów w błąd podczas kampanii reklamowej - rozstrzygnie to postępowanie wszczęte przez Prezes UOKiK. Postępowanie dotyczy akcji promocyjnej sieci handlowej. Po opublikowaniu przez UOKiK w styczniu 2012 roku raportu z kontroli produktów oferowanych pod własną marką sieci handlowych, spółka Lidl Polska rozpoczęła kampanię reklamową odwołującą się do jego treści.

W radiu, telewizji, prasie, na stronach internetowych i na bilbordach pojawiły się informacje, które mogą wywoływać mylne wrażenie, że autorem treści płatnych przekazów jest Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. W przypadku stwierdzenia stosowania niezgodnych z prawem praktyk, na przedsiębiorcę może zostać nałożona kara finansowa w wysokości do 10 proc. przychodu osiągniętego w roku poprzedzającym wydanie decyzji.

Zgodnie z ustawą o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym przedsiębiorcom nie wolno podejmować działań wprowadzających słabszych uczestników rynku w błąd. W rezultacie takich praktyk konsument może bowiem zdecydować się na zakup towaru lub usługi, czego nie zrobiłby w oparciu o rzetelne informacje.


Czytaj również: Produkty marki własnej Lidla dobrze ocenione przez UOKiK

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Polak 2012-03-12 17:37:36

    Gościu jakie kłamstwo ,widać że nie masz głowy do handlu ,lepiej zwiń interes puki czas.

  • gość 2012-02-25 22:16:34

    Lidl powinien zapłacić za to kłamstwo karę za wprowadzanie klientów w błąd.

ZOBACZ WSZYSTKIE (2)

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9965

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 923188
Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane