Uruchomienie jednego sklepu Tesco to koszt 50-70 mln zł

Autor: PAP 25 listopada 2010 19:42

Ryszard Tomaszewski, prezes Tesco poinformował, że otwarcie jednego sklepu w sieci o powierzchni 5-7 tys. metrów kw. to koszt w granicach 50-70 mln zł.

Zdaniem Ryszarda Tomaszewskiego, prezesa Tesco Polska polski rynek handlu nowoczesnego ma jeszcze duży potencjał wzrostu. - Najmniejszą pojemność ma rynek hipermarketów. W Polsce jest miejsce na jeszcze tylko około 100 hipermarketów. Pytanie, ile z tej liczby przypadnie nam" - powiedział prezes.

Prezes nie chciał powiedzieć, ile dokładnie sklepów i w jakich formatach może otworzyć Tesco w Polsce w przyszłym roku finansowym.

"Czasem coś się opóźnia w naszych założeniach, ze względu na przeciągające się procedury pozwoleń. Na pewno będzie to duża dwucyfrowa liczba" - powiedział Tomaszewski.

"Nad otwarciem jednego dużego sklepu pracujemy 5-6 lat, a nad małym sklepem około jednego roku" - dodał.

Obecnie w ramach sieci Tesco działa w Polsce około 354 sklepów, w tym 66 hipermarketów o powierzchni powyżej 3 tys. metrów kw., 46 hipermarketów kompaktowych, czyli sklepów o powierzchni 2 tys. metrów kw. oraz 242 małe sklepy do 1000 metrów kw. powierzchni.

Prezes Tesco Polska poinformował też, że spółka preferuje rozwój organiczny, jednak nie wyklucza także przejęć, w razie pojawienia się na rynku okazji.

"Najbardziej jesteśmy zainteresowani rozwojem organicznym, ale jeśli na rynku pojawi się okazja i cena będzie odpowiednia, to ją wykorzystamy" - powiedział Tomaszewski.

Dodał, że w trakcie 15 lat działalności w Polsce Tesco dokonało 3 przejęć.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10456

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane