REKLAMA
REKLAMA

Urządzenia w technologii Internetu Rzeczy wychwytują ścieżki zakupowe klientów

Autor: dlahandlu.pl 24 sierpnia 2016 14:42

Opracowanie Capgemini, Intel i The Customer Goods Forum w Internecie Rzeczy upatruje możliwości poprawienia doświadczeń konsumenckich bez zbędnych ingerencji w prywatność użytkowników sieci – pod warunkiem, że działania będą prowadzone za pozwoleniem klienta.

REKLAMA

IoT funkcjonuje w oparciu o urządzenia mobilne, które w miarę codziennego użytkowania wchodzą ze sobą w sieć interakcji. To z kolei pozwala na kolekcjonowanie ogromnych ilości danych, które usystematyzowane mogą pomóc sieciom handlowym dostarczać swoim klientom spersonalizowaną ofertę produktową. Tego rodzaju analityka sprawdza się również w projektowaniu łańcucha dostaw, ochronie produktów szczególnie wrażliwych na transport czy aranżowaniu sklepowych wnętrz. IoT wykorzystuje już z powodzeniem segment automotive, który w swoich rozwiązaniach zastosował dane pochodzące z sensorów zainstalowanych w pojazdach. Jednocześnie ośrodek Gartner podaje, że do 2020 roku liczba urządzeń w sieci IoT wyniesie 26 miliardów.

- Wartość IoT nie jest kreowana przez same rzeczy („Things”), ale przez użycie i wykorzystanie danych, które biznes już ma, ale jeszcze nie wie jak je przetworzyć, lub wykorzystanie nowo pozyskanych danych np. z sensorów lub sieci. Chodzi o to, żeby umiejętnie skorzystać z bogactwa danych na temat chociażby zachowań konsumenckich - tłumaczy Marek Woźny, dyrektor zarządzający Application Services, Capgemini Polska.

Przykład stanowi wykorzystanie sensorów ruchu w sklepach, które wychwytują ścieżki zakupowe, produkty zwracające szczególną uwagę klienta lub czas spędzony przy konkretnej półce. Dodatkowe czynniki wpływające na jego decyzje to m.in. aktywność w mediach społecznościowych czy prognoza pogody. Z tych danych skorzystała już marka Pantene, która współpracując z aplikacją Weather Channel proponowała swoim użytkownikom produkty do włosów dopasowane do aktualnych warunków atmosferycznych.

O sile budowania konsumenckiego przywiązania i zaufania przekonał się z kolei włoski producent makaronów Barilla. Współpracując z Cisco umożliwiła klientom obserwowanie procesu produkcji swoich flagowych produktów – od zbiorów zbóż po dostarczenie gotowych paczek na sklepowe półki. Konsumenci przekonali się, z jakich zbiorów pochodzą składniki makaronu czy na jakim etapie znajduje się obecnie produkcja. W ten sposób Barilla dostarczyła swoim klientom rzetelnych informacji na temat jakości produktu, podbudowała zaufanie do firmy i uniknęła innych, o wiele bardziej kosztownych działań wizerunkowych i promocyjnych.

Oprócz działań widocznych dla konsumentów, IoT pozwala lepiej zarządzić procesem logistycznym. Sieć połączonych urządzeń i analityka pokazują, które elementy generują straty, a gdzie można spodziewać się przestojów w produkcji. IoT to także szansa na uzupełnienie sklepowych magazynów. Tak dzieje się we flagowym sklepie Levi Staruss & Co w San Francisco. Sensory ruchu analizują zawartość półek w sklepie i dostarczają danych, jakie zamówienie powinno zostać wysłane do magazynu głównego. Podobne rozwiązanie, choć stosowane w domu, proponuje swoim klientom Amazon. Przy użyciu Amazon Button, bez wychodzenia z domu, można zamówić brakującą chemię domową lub artykuły spożywcze. We współpracę z amerykańskim gigantem weszły już takie marki jak Olay, Gilette czy Tassimo.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 13514

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 999781

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA