Usługi dodatkowe przyciągają klientów do sieci handlowych

Autor: Rzeczpospolita 26 kwietnia 2010 09:16

Duże sieci handlowe przy swoich placówkach otwierają stacje benzynowe a także małe centra handlowe i apteki. Takie usługi odpowiadają jedynie za kilka procent ich przychodów, ale dzięki temu przywiązanie klientów jest większe. Tracą na tym małe sklepy - informuje Rzeczpospolita.

Tesco latem otworzy w Częstochowie pierwszy sklep pod marką Extra, w którym poza hipermarketem znajdą się także optyk, placówki sieci telekomunikacyjnych i apteki.

Jak czytamy w Rzeczpospolitej Tesco nie jest jedyną firmą, która wprowadza usługi dodatkowe. Stacje benzynowe działają też przy sklepach Carrefour, E.Leclerc czy Auchan. Carrefour i Biedronka weszły także na rynek telekomunikacyjny i stały się wirtualnymi operatorami pod markami Mova oraz tuBiedronka. Z kolei Grupa Muszkieterów prowadząca sieci Intermarché i Bricomarché zaczyna przy nich uruchamiać centra handlowe.

Taka dzialalność nie jest dobrą wiadomością dla niezależnych mniejszych sklepów, bo i ch liczba stale spada. W ostatnim roku z rynku zniknęło ich ponad 5 tys. Jest ich ciągle około 60 tys.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10870

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane