PARTNERZY PORTALU Partner portalu: City Board
REKLAMA
REKLAMA

Utworzenie Grupy Mila to koszt 100 mln zł, dalsze inwestycje pochłoną 10,5 mln zł

Autor: www.dlahandlu.pl 16 listopada 2016 12:26

Utworzenie Grupy Mila to koszt 100 mln zł, dalsze inwestycje pochłoną 10,5 mln zł Fot. za market-Detal

Właściciel sieci Mila przeprowadzi emisję obligacji korporacyjnych na kwotę 10,5 mln zł. Oferującym jest DM Vestor. Cel emisji to zwiększenie kapitału obrotowego spółki oraz wydatki inwestycyjne na remodeling sklepów, którego głównym punktem jest nowy koncept sali sprzedaży. Inwestorów mają przyciągnąć takie atuty sieci jak niezależność spółki od banków (niskie zadłużenie bankowe w wysokości 12 mln zł) oraz silne zaangażowanie kapitałowe właścicieli (suma wpłat na zwiększenie kapitału w 2016 r. to 33 mln zł.)

REKLAMA

Dwa źródła zabezpieczeń spółki to: hipoteki na nieruchomościach o łącznej wysokości 145 % wartości emisji oraz poręczenie spółki operacyjnej.

Spółka jest przedstawiana jako doświadczony podmiot (19 lat na rynku handlowym, do grudnia 2014 r. pod marką Polomarket) prowadzący sieć 188 supermarketów o średniej powierzchni sali
sprzedaży ok 500 mkw. Roczne przychody sieci to ok. 1,5 mld zł.

Koszty stworzenia nowej Grupy Mila wyniosły ok. 100 mln zł. Organizacja zatrudnia ponad 5 400 pracowników w całej Polsce.

Aktywa trwałe Grupy to m.in. grunty, budynki, urządzenia, środki transportu oraz wyposażenie magazynu i sklepów o wartości ponad 118 mln zł.

Według prognoz przedstawionych w ofercie. przychody spółki w tym roku mają wzrosnąć z 1,424 mld zł w 2015 r. do 1,488 mld zł.

Mila prognozuje dodatni wynik EBITDA w 2016 r., który ma wynieść 4 mln zł. W 2015 r. było to - 57 mln zł.

W 2013 roku sklepy wchodzące w skład Grupy wygenerowały ok. 1,4 mld z przychodów, ok. 41 mln zł zysku EBITDA i ok. 23 mln zł zysku netto.

Przypomnijmy, z dniem 2.11.2016 market-Detal spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka jawna, została przekształcona w spółkę akcyjną. Jednocześnie wraz ze zmianą formy prawnej zmieniła się nazwa spółki. Nowa nazwa spółki to „Mila Spółka Akcyjna (dawniej: market-Detal spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka jawna)”. Rozszerzoną formę spółka będzie stosować przez najbliższy rok, natomiast po tym okresie będzie ona zastąpiona przez docelową: „Mila S.A.”

  • LubięMazgaja 2016-11-28 20:30:10

    po co komu mila??? warto poczytać wpisy pracowników i klientów na gowork, najnizsza krajowa, niepełna obsada a raczej jej brak, szczury, kadra managerska oderwana od rzeczywistości. Czy czegoś to nie przypomina???

  • analityk 2016-11-20 16:34:24

    Czyli krach. Brak środków płatniczych, trudno zapewne o kredyty, więc trzeba zrobić emisję obligacji, które jeszcze bardziej podwyższą koszty, a więc może być strata, bo obecny zysk to już należy przypuszczać, że nie istnieje. A więc producenci uważajcie, żeby nie został podzielony los Markpolu i Almy.

  • NnnnnnN 2016-11-19 13:51:07

    A co to jest Mila.....?

ZOBACZ WSZYSTKIE (6)

WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 16466

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA