Użytkownicy kuchnialidla.pl wydają rocznie o 132 mln zł więcej w sklepach Lidla, bo korzystają z serwisu

Autor: Bartek Osiński, GfK Polonia 4 kwietnia 2014 10:04

Użytkownicy kuchnialidla.pl wydają rocznie o 132 mln zł więcej w sklepach Lidla, bo korzystają z serwisu

Internet odkrywa niebagatelna rolę przy wyborze tych produktów, których cena jest dla konsumenta odczuwalna, gdy wiąże się z daną firmą na długi czas bądź gdy stopień skomplikowania produktu/oferty jest dość wysoki (IT, RTV/AGD, samochody, sprzęt sportowy). Powstaje pytanie, czy podobną rolę może pełnić internet przy sprzedaży dóbr FMCG, lub zawężając - żywności. Poniżej ekspert GfK Polonia omawia dla portalu dlahandlu.pl wyniki wpływu serwisu kuchnialidla.pl na sprzedaż w sklepach sieci Lidl.

Z reguły wybór konkretnych produktów żywnościowych jest podejmowany prosto, szybko i automatycznie. Dla bardzo wielu osób podstawowym kryterium wyboru jest cena. Dlatego tak wiele komunikatów reklamowych FMCG związanych jest z informacją o cenie czy promocji. Nie ulega wątpliwości, że reklama online ma sens, ale kosztuje. Co prawda mniej niż reklama w TV, jednakże osiągnięcie w internecie dużego zasięgu przy wysokiej intensywności jest znaczącą pozycją w budżecie reklamowym. Alternatywą mógłby być serwis, w którym można prezentować własną ofertę. Czy jednak warto poświęcać czas i zasoby na własny serwis internetowy wspierający sprzedaż produktów FMCG? 

Aby zachęcić konsumentów do odwiedzin w serwisie trzeba zaoferować im konkretną korzyść. Sama prezentacja oferty nie wystarczy - bardzo niewiele osób ma chęć i ochotę przeglądać w internecie portfolio ketchupów danego producenta czy porównywać typy papieru toaletowego.

Lidl postanowił podjąć wyzwanie i stworzyć duży serwis, który będzie sam z siebie przyciągać internautów i budować grupę lojalnych użytkowników. Podstawową korzyścią jest umieszczenie tu przepisów kulinarnych - dopasowanych do gustów i kieszeni grupy klientów odwiedzających sklepy Lidl. Internauci chętnie i masowo korzystają z tego typu zasobów online. Odpowiednio wysoki zasięg i regularność korzystania zapewne można w ten sposób zbudować. Ale czy przekłada się to na sprzedaż w sklepach Lidl? Przecież wszystkie umieszczone przepisy można zrealizować z produktów kupowanych w dowolnym miejscu, niekoniecznie w sklepie sieci Lidl. Spójrzmy na dane.

Spośród użytkowników serwisu kuchnialidla.pl ponad 80 proc. robi zakupy w sklepach tej sieci. Stanowią oni 5 proc. wszystkich klientów Lidla. Porównajmy ich zachowania zakupowe w sieci Lidl w porównaniu do tzw. grupy kontrolnej, czyli internautów, klientów tej sieci, którzy jednak nie korzystają z serwisu kuchnialidla.pl. Użytkownicy omawianego serwisu dokonują zakupów w Lidlu ponad 40 proc. częściej niż grupa kontrolna. W skali miesiąca wydają na zakupy w Lidlu 83 zł, czyli 36 proc. więcej niż osoby z grupy kontrolnej. W Lidlu realizują 12 proc. swoich wszystkich wydatków na FMCG, w porównaniu do 8 proc. w grupie kontrolnej. Oznacza to, że w skali miesiąca wszyscy użytkownicy serwisu kuchnialidla.pl wydają o 11 mln zł więcej z powodu oddziaływania na nich tego serwisu. W skali roku suma ta rośnie do 132 mln zł.
Dobry pomysł, sprawna realizacja i konsekwentna praca przy prowadzeniu serwisu doprowadziły do takich rezultatów. W przypadku kuchnialidla.pl można zatem powiedzieć, że serwis online bardzo pozytywnie wpływa na sprzedaż offline.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • ala 2014-04-05 18:08:44

    A może by tak niemieckich rzeczy nie kupować, skoro mamy o wiele lepsze własne jedzenie. Rosja nakłada na nas embargo, a kraje unijne niby takie solidarne korzystają z tego. Może wreszcie zacznijmy dbać o nas samych i nasze rolnictwo. Poza tym mamy o wiele lepsze jedzenie.

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11439

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane