REKLAMA
REKLAMA

Użytkownicy smartfonów sprawdzają lokalizację sklepu, godziny otwarcia i dostępność towaru

Autor: dlahandlu.pl 16 grudnia 2015 09:58

Czterech na pięciu klientów sklepów stacjonarnych szuka informacji na ich temat w Google. Sprawdzają ich dokładną lokalizację, godziny otwarcia, dostępny asortyment i szukają wskazówek dojazdu – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie Google. Dlatego home.pl stworzył usługę - Reklama Na Start.

REKLAMA

Z badania przeprowadzonego przez Google wynika, że lwia część użytkowników wyszukiwarki przeprowadza wyszukiwania lokalne. Robi to aż 88 proc. użytkowników smartfonów i 84 proc. osób korzystających z internetu za pomocą komputera lub tabletu. Jakie informacje cieszą się największą popularnością? Godziny otwarcia sklepów i lokali usługowych, wskazówki dojazdu oraz dokładny adres.

Użytkownicy komputerów i tabletów zazwyczaj wyszukują informacje w swoim domu (76 proc. ankietowanych), rzadziej w pracy (24 proc.), hotelu (18 proc.) i restauracji (12 proc.). Dla smartfonów najpopularniejszym miejscem do szukania informacji lokalnych jest dom (53 proc. respondentów), jednak bardzo często robi się to w drodze (np. w samochodzie, autobusie, 51 proc.) i w sklepie (41 proc.).

50 proc. użytkowników smartfonów i 34 proc. osób korzystających z komputera lub tabletu odwiedziło sklep w ciągu jednego dnia po znalezieniu informacji na jego temat w Google. Co skłania klientów do kupowania produktów w sklepie stacjonarnym zamiast internetowym? Mała odległość od miejsca, w którym się znajdują (30 proc. respondentów), szybkie ich otrzymanie (35 proc.), lepsza cena (31 proc.).

Reklama Na Start jest przeznaczona dla małych i średnich przedsiębiorstw, którzy posiadają niewielkie budżety reklamowe. Klient wybiera branżę, w której działa, określa miasto, gdzie znajduje się jego klienci, następnie podaje budżet miesięczny, jaki chce przeznaczyć na reklamę w Google. Utworzona kampania wyświetla się w wyszukiwarce Google oraz na mapach Google. Reklama informuje o dokładnym adresie firmy, jej godzinach otwarcia, oraz numerze kontaktowym. Wyświetla się użytkownikom komputerów oraz urządzeń mobilnych. Ważną cechę tej usługi jest geolokalizacja.

 

  • Krzysztof 2015-12-16 14:01:10

    Tylko Tesco to detal. A co z hurtem - producentami/dystrybutorami? czy tu coś się dzieje? czy gracze z rynku hurtowego widzą szansę poprawienia marż/rozwoju poprzez e-commerce?

  • Krzysztof 2015-12-16 12:42:52

    Kolejnym krokiem jest intensywny wzrost e-commerce dla detalu i hurtu. Wystandaryzowane produkty, odpowiednia skala, ale przede wszystkim opisane w artykule przyzwyczajenia/nawyki klientów powodują, że już teraz warto zainteresować się e-commercem. A w szczególności m-commerce.

ZOBACZ WSZYSTKIE (2)

WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 13902

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 999781

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA