V FRSiH: Zastój w rozwoju hipermarketów

Autor: gazeta.pl/V Forum Rynku Spożywczego i Handlu 22 października 2012 12:31

Polacy zaczęli jeździć do największych sklepów przede wszystkim po jedzenie, a pozostałe zakupy robią w wyspecjalizowanych sklepach - pisze serwis gazeta.pl powołując się na V Forum Rynku Spożywczego i Handlu.

Analitycy rynku uważają, że funkcjonowanie największych hipermarketów, w których znaleźć można telewizory, sprzęt sportowy, opony czy naczynia powoli przestaje mieć sens.

Andrzej Faliński, dyrektor generalny POHID-u, podaczas V FRSiH powiedział, że hipermarkety mają obecnie od 12 do 13 proc. rynku i wszystko wskazuje, że w najbliższych latach ta tendencja zostanie utrzymana. Dynamika ich rozwoju jest coraz mniejsza, ale największe sklepy zdołały wytworzyć swoją rolę i z powodzeniem ją spełniać.

Problemy hipermarketów w głównej mierze związane są z szybkim rozwojem pozostałych form handlu. Eksperci zgodnie przyznają, że nie będzie to oznaczało upadku największego formatu, ale dużo wolniejszego jego rozwoju.  


WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12737

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane