VI FRSiH: Klienci zagranicznych sieci uważają, że produkty z Polski są gorszej jakości

www.portalspozywczy.pl 6 listopada 2013 14:08

Polska żywność stanęła przed ogromną szansą, aby była postrzegana tak, jak już ją widzą nasi partnerzy handlowi - bardzo dobrej jakości. Natomiast nie ma takiego postrzegania przez klientów zagranicznych. Jeśli są świadomi, że jest to produkt z Polski, oceniają, że jest on gorszej jakości - mówi podczas VI FRSiH Jan Kolański, prezes grupy Colian.

Zwraca on uwagę, że Polska zrobiła ogromny postęp w ostatnich latach, także w obszarze przemysłu rolno-spożywczego.
Jego zdaniem mamy możliwość wypromować markę „polska żywność", jednak zauważa on, że polskie firmy nie mają na to kapitałów.
- Ogromne koncerny międzynarodowe mogą pozwolić sobie, aby promować pojedynczo swoje marki na danych rynkach. Kapitalizacja takich spółek często jest bliska połowie polskiego PKB, gdyż działają od wielu lat na rynku, mają ogromne zasoby personalne, w dodatku przeprowadzają w swoich laboratoriach badania, na co nie stać polskich firm. Nasze firmy mogą promować swoje produkty może na jednym, dwóch lub trzech rynkach - mówi Jan Kolański.
- Polskie produkty za granicą są często sprzedawane jako wyprodukowane w UE, bo konsument chętniej wybiera taki produkt. Tymczasem nie ma się czego wstydzić, mamy wysoko rozwinięty przemysł spożywczy i rolnictwo, powinniśmy być z tego dumni i wykorzystać szansę, która przed nami stoi - dodaje.
Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10873

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane