VI FRSiH: Nieczytelna strona głównym powodem porzucania koszyka zakupowego

Autor: www.dlahandlu.pl 7 listopada 2013 14:23

Porzucanie koszyka zakupowego w e-sklepach to duży problem dla sieci prowadzących sprzedaż żywności w internecie. Według badań AT Kearney główna utrata klientów następuje już na początku zakupów, czego powodem jest niezrozumiała i nieczytelna strona internetowa. - Kolejna kwestia to brak atrakcyjnych produktów i atrakcyjnej ceny oraz brak wygody - ściślej mówiąc "za dużo klikania"- oraz nieodpowiadająca kupującym forma płatności - mówił podczas VI FRSiH Marcin Sieczek, senior manager AT Kearney.

Według Kingi Szewczyk z Instytutu Logistyki i Magazynowania część porzucanych koszyków jest związana ze sprawdzaniem przez kupującego wszystkich kosztów np. dostaw czy pobocznych opłat. Klient chce wiedzieć ile zapłaci łącznie za zakupy - jeśli suma jest za wysoka rezygnuje.

- Trzeba również pamiętać, że Polacy mocno bazują na opiniach. Np. w Niemczech sklepy wysyłkowe uwiarygadniały się poprzez certyfikaty. Gdy popularna stała się sprzedaż internetowa certyfikaty bezpieczeństwa zostały tam przeniesione. W Polsce to systemy opiniotwórcze mają największą moc. Sklepy nie mogą się obrażać na klienta za negatywne komentarze, muszą wchodzić z nim w interakcje - zaznaczyła Kinga Szewczyk.

.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10467

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane