PARTNERZY PORTALU Partner portalu: City Board
REKLAMA
REKLAMA

VI FRSiH: Świetne perspektywy dla producentów private label

www.portalspozywczy.pl 7 listopada 2013 10:36

- Firmy produkcyjne wytwarzające produkty private label mają bardzo dobre perspektywy. Te firmy w zakresie jakości usług nie ustępują w sposób techniczny konkurentom, natomiast kosztowo są zdecydowanie konkurencyjne. Oczywiście muszą się zmagać z bardzo silną presją cenową ich klientów, mianowicie handlu nowoczesnego, dyskontów. Żeby korzystać z efektu skali muszą konsolidować rynek i przejmować kolejnych graczy. Takie akwizycje mają miejsce i będą mieć miejsce - powiedział Marcin Macieszczak, wspólnik w Kancelarii Prawnej Gessel podczas panelu "Ograniczenie kosztów - klucz do sukcesu w biznesie produkcyjnym i handlowym", jaki odbył się w ramach VI Forum Rynku Spożywczego i Handlu.

REKLAMA
Macieszczak zwrócił uwagę na to, że pojawiają się próby tworzenia przez niektóre średnie firmy spożywcze koncernów spożywczych. Firmy mające rozpoznawalne i uznane przewagi konkurencyjne w określonych branżach produktowych wchodzą na nowe rynki i rozszerzają swoją ofertę.

- W hurcie i dystrybucji sytuacja wygląda nieco odmiennie. Handel nowoczesny zdaje się wypierać szczebel pośredni pomiędzy producentami a detalem. Z punktu widzenia inwestorów firmy te mają zdecydowanie ciężej na rynku. Pozostaje im wybór: albo rozwiną swoje kompetencje w bardzo konkretnym, specjalistycznym obszarze dystrybucji, np. kanale HoReCa, albo mogą dobudowywać detal lub myśleć o przebranżowieniu się również w kierunku działalności produkcyjnej, ale wówczas pojawia się konkurencja z klientami - tłumaczył wspólnik w Kancelarii Prawnej Gessel.

Macieszczak opisując sytuację w handlu detalicznym zwrócił uwagę, że jest to bardzo konkurencyjny i zmieniający się segment. - Mamy do czynienia ze zdecydowanym prymatem handlu sieciowego, nowoczesnego w formatach czy to dyskont czy convenience store, połączonym ze spowolnieniem formatu hipermarketów oraz zdecydowanym odejściem handlu tradycyjnego. Jest to prymat handlu opartego o własne centra dystrybucji i marki własne - podkreślił ekspert.

Radca prawny wypowiedział się także na temat atrakcyjności całej branży spożywczej dla inwestorów kapitałowych. - Bardzo dużym walorem i powabem branży spożywczej jest jej acykliczność, czyli brak bezpośredniego powiązania z rozwojem i spadkiem gospodarki jako takiej. Firmy z branży spożywczej zawsze przyciągają kapitał, są potencjalnie bardzo dobrymi celami inwestycji kapitałowych, znacznie lepszymi, niż wiele spółek w dziedzinach tak zwanej gospodarki tradycyjnej - powiedział Macieszczak.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 16533

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA