PARTNERZY PORTALU Partner portalu: City Board
REKLAMA
REKLAMA

VII FRSiH: Biedronka najsilniejszą marką w polskim handlu

www.portalspozywczy.pl 20 października 2014 09:45

Podczas VII Forum Rynku Spożywczego i Handlu Joanna Adamska, Consumer Insight and Shopper Director w Nielsen Company zaprezentowała wyniki badania siły marek sieci handlowych, przeprowadzonego przez swoją firmę w całej Europie. Okazało się, że w Polsce zdecydowaną dominacją pochwalić może się Biedronka.

REKLAMA
Jak poinformowała Adamska, wskaźnik siły marki sieci w badaniu Nielsena przybierać może wartość od 0 do 10. Gdy przyjmie wartość 3, oznacza to, że sieć już naprawdę silna. Okazuje się, że ze względu na m.in. bardzo silne rozdrobnienie handlu, sieci obecne w Polsce nie osiągają zbyt wysokiej wartości wskaźnika.

W Polsce na pierwszym miejscu z ogromną przewagą znalazła się Biedronka (2,9). Za nią uplasowało się ex aequo trzech detalistów: Lidl, Tesco i Kaufland - wynik tych sieci to 1,5. Na piątym miejscu znalazł się Carrefour (1,1), a na szóstym Auchan (1,0).

W Europie największą wartość dla konsumenta ma sieć ICA w Szwecji (4,6), ale też Migros w Szwajcarii (4,2), Mercadona w Hiszpanii (3,8) oraz Pingo Doce w Portugalii (3,7). Na kolejnych miejscach znalazły się: Kaufland w Bułgarii (3,5), Albert Heijn w Holandii, Rema 1000 w Norwegii i Coop w Szwajcarii (wszystkie po 3,3), Kaufland na Słowacji (3,1) oraz Tesco na Węgrzech (3,0).

Pokazuje to, że nie ma jednej sieci, która królowałaby wszędzie - w różnych krajach koronę lidera dzierży ktoś zupełnie inny, mimo że w Europie działa wiele sieci o zasięgu międzynarodowym.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 14343

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA