VII FRSiH: Cydr powinien mieć takie same przywileje jak piwo

www.portalspozywczy.pl 15 października 2014 17:15

Akcyza na cydr - mimo obniżenia - wciąż jest wyższa, niż w przypadku piwa. Złocisty trunek można też reklamować, a cydrów i perry – nie – powiedział podczas Forum Rynku Spożywczego i Handlu, Tomasz Iżewski, prezes Warwin SA.

Tomasz Iżewski przypomniał, że od stycznia 2013 r. obniżono stawki akcyzy na cydr i perry. Wcześniej była to stawka analogiczna do wyrobów winiarskich. - Jednak obecna stawka akcyzy nadal jest wyższa niż na piwo, mimo, że w wielu przypadkach ma taką samą - lub niższą - zawartość alkoholu - dodał prezes Warwin SA.

- Walczymy również z tym, aby można było reklamować cydr. W momencie wprowadzenia embargo, które dotknęło polskie sadownictwo, posłowie przypomnieli sobie o cydrze i wystąpili z propozycją umożliwienia reklamy tego trunku. Reklama piwa nadal jest legalna, więc jest pole do rozszerzenia tego przywileju dla naszej kategorii. Jednak - co ciekawe - ministerstwo zdrowia jest przeciwne reklamie cydru, ponieważ uznało, że umożliwienie reklamy piwa spowodowało wzrost jego spożycia - komentował Iżewski.

- Może więc - skoro piwo może mieć większą zawartość alkoholu, warto byłoby zastąpić je lekkim napojem alkoholowym, jakim jest cydr czy perry - zastanawiał się Tomasz Iżewski.

Jak podsumował, niektórych uwarunkowań nie da się ominąć, ale wiele z nich można przezwyciężyć. W tym celu Warwin SA działa razem z organizacjami branżowymi - Polską Radą Winiarstwa i Krajową Unią Producentów Soków.

Podobał się artykuł? Podziel się!

IX EUROPEJSKI KONGRES GOSPODARCZY

10-12 maja 2017 • Katowice • Międzynarodowe Centrum Kongresowe i Spodek


WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11686

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane