REKLAMA
REKLAMA

VII FRSiH: Forum Nowych Technologii. Biznes handlowy na pograniczu świata realnego i wirtualnego

Autor: Marta Witkowska, dlahandlu.pl 20 października 2014 10:25

VII FRSiH: Forum Nowych Technologii. Biznes handlowy na pograniczu świata realnego i wirtualnego

O roli logistyki w handlu internetowym, nowoczesnych technologiach wspierających sprzedaż, potencjale polskiego rynku oraz oczekiwaniach e-konsumentów rozmawiali uczestnicy debaty "Forum Nowych Technologii. Biznes handlowy na pograniczu świata realnego i wirtualnego" na VII Forum Rynku Spożywczego i Handlu.

REKLAMA

Tradycyjny biznes to już przeszłość?
To jedno z kluczowych pytań debaty. Rynek i procesy sprzedaży się zmieniają i jest to naturalny proces. Dotyczy to każdej z branż - jednokanałowy model odchodzi w niepamięć. Zastąpił go nowy, nazywany przez specjalistów modelem omni-channel, gdzie zakup towaru bądź usługi jest dopiero początkiem relacji klienta ze sprzedawcą.

- Ten model nie wyklucza tradycyjnego kanału sprzedaży - wszystkie kanały są w nim transparentne, przenikają się - mówił podczas debaty Bartosz Niwiński, dyrektor regionalny CEE, Hybris Software, an SAP company.

Omni-commerce to trend, w którym sprzedaż online to taka, która w dowolnym punkcie zakupu ociera się o kanał online, niezależnie od tego jak się zaczyna i jak się skończy.
- Model omni-channel charakteryzują cztery cechy: klient końcowy przestaje rozróżniać kanał sprzedaży - mamy tu spójność komunikacji firmy z oczekiwaniami klienta; proces zakupowy nie jest liniowy - zmieniają się sposoby komunikacji i podejmowania decyzji zakupowych; sprzedaż stała się z natury rzeczy wielokanałowa - płynne przechodzenie między różnymi kanałami. Po czwarte - klienci oczekują, że każda interakcja będzie do nich dopasowana, kanały cyfrowe pozwalają poznać klienta - mówił Bartosz Niwiński.

Zdaniem eksperta SAP, kanał online musi być spójny z modelem wcześniej obecnym na rynku. - Pojęcie omni-channel nie jest tożsame z multi-channel, gdzie nie było procesu przepływów między kanałami. W omni-channel jest transparencja, zakup to dopiero początek relacji klienta ze sprzedawcą - dodaje Niwiński.

Klient rządzi rynkiem
Ekspert zwrócił również uwagę na wielką rolę procesu customer experience. - Wychodzenie naprzeciw potrzebom klientów jest kluczowe w procesie sprzedaży. Brytyjski sklep z zabawkami The Entertainer, oferuje dostawę już w 90 minut od momentu zakupu, a usługę click&collect w ciągu 30 minut. To rewolucja i najpewniejszy sposób na zdobycie lojalnych klientów - przekonuje ekspert SAP.

- Z jednej strony sklepy internetowe stawiają na specjalizację, z drugiej - proponują swoim klientom kompleksową ofertę. Te pojęcia nie są przeciwstawne. Z pomocą idzie technologia i algorytmy, czyli tzw. programmatic marketing. Niszowość możemy odczuć nawet robiąc zakupy w wielkim sklepie. Zostawiamy po sobie ślady, cookies - oferta jest sprofilowana i można ją dostosować do konkretnego użytkownika - mówił Mateusz Gordon, e-commerce expert z firmy Gemius.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 13025

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 999781

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA