REKLAMA
REKLAMA

VII FRSiH: Idealny sklep ciągle się zmienia

www.portalspozywczy.pl 17 października 2014 10:44

VII FRSiH: Idealny sklep ciągle się zmienia

Sklep idealny nie istnieje, chyba że potraktujemy go jako proces. Dlatego, aby odnieść sukces w handlu, należy zadbać o jak najlepsze dopasowanie oferty w markecie do zmieniających się potrzeb konsumentów i warunków danej lokalizacji - wynika z debaty „Polski handel szuka idealnego sklepu i najlepszej oferty" na VII Forum Rynku Spożywczego i Handlu.

REKLAMA

Wśród przedstawicieli branży handlowej można usłyszeć opinię, że hipermarkety są już przeszłością. - Niektórzy twierdzą, że obecnie opłaca się otwierać wyłącznie małe sklepy - wskazał Ryszard Tomaszewski, prezes Tesco Polska, zaznaczając jednocześnie, że nie podziela tej tezy. - Uważam, że nadal wszystkie formaty sklepów mogą dobrze odnaleźć się na rynku, zarówno małe, średnie, jak i duże. Poza tym, warto zauważyć, że wielkość marketu jest pojęciem względnym. To, co w mniejszej miejscowości uchodzi za duży sklep, w innym mieście będzie odbierane jako placówka średnia. Dlatego moim zdaniem, znaczenie ważniejsza jest misja zakupowa, czyli motywacje i oczekiwania konsumentów. O tym naprawdę warto dyskutować - dodał.

Zaznaczył, że dla rozwoju sprzedaży detalicznej kluczowe w najbliższych latach będą mobilność i digitalizacja. - Dążymy do sytuacji, w której konsument będzie mógł zrobić zakupy przy pomocy jakiegokolwiek nośnika i odebrać je gdziekolwiek będzie chciał - wyjaśnił Tomaszewski. - W rozwoju handlu dużą rolę odegra też marka własna. W naszych sklepach jej udział jest wysoki. W niektórych hipermarketach co piąty sprzedany produkt to private label. Warto podkreślić, że w tym obszarze szczególnie liczy się jakość. Dlatego prowadzimy własne prace badawczo-rozwojowe. W tym roku wprowadzimy do naszych sklepów ok. 450 produktów pod marką własną. Testujemy reakcje klientów i wyciągamy z nich wnioski - tłumaczył.

Do najważniejszych trendów zaliczył również rosnącą popularność świeżej żywności. Prezes Tesco przekonywał, że kto umie zapewnić klientowi bogatą ofertę w tym obszarze, jest „skazany na sukces". Opinię tę potwierdził Maciej Stoiński, wiceprezes sieci supermarketów Piotr i Paweł. - W naszej sieci sprzedaż produktów świeżych rośnie niezwykle dynamicznie - powiedział.

Coraz większe jest też zainteresowanie konsumentów produktami ekologicznymi. W związku z tym kolejne sieci sklepów wprowadzają tego rodzaju produkty. Sławomir Chłoń, prezes Organic Farma Zdrowia ocenił, że z punktu widzenia jego spółki to bardzo korzystna sytuacja. - Polityka hipermarketów w zakresie produktów „bio" generalnie popularyzuje w Polsce wiedzę na temat żywności ekologicznej oraz związanych z nią certyfikatów - stwierdził Chłoń. - Poza tym ilość produktów bio w sklepach wielkopowierzchniowych waha się od kilkudziesięciu do kilkuset, w zależności od sieci. Tymczasem u nas proponujemy klientom kilka tysięcy - podkreślił.- Produkcja ekologiczna to jedyna z gałęzi branży spożywczej, która w ostatnich latach konsekwentnie rośnie. W wielu krajach europejskich jej wzrost jest naprawdę dynamiczny. Również w Polsce w znacząco wzrosła ilość podmiotów zajmujących się produkcją i przetwórstwem tej kategorii żywności - dodał prezes Organic Farma Zdrowia.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12742

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA