VII FRSiH: Klient rządzi rynkiem e-commerce

Autor: www.dlahandlu.pl 16 października 2014 16:02

- Z jednej strony sklepy internetowe stawiają na specjalizację, z drugiej - proponują swoim klientom kompleksową ofertę. Te pojęcia nie są przeciwstawne. Z pomocą idzie technologia i algorytmy, czyli tzw. programmatic marketing. Niszowość możemy odczuć nawet robiąc zakupy w wielkim sklepie. Zostawiamy po sobie ślady, cookies - oferta jest sprofilowana i można ją dostosować do konkretnego użytkownika - mówił podczas panelu "Forum Nowych Technologii. Biznes handlowy na pograniczu świata realnego i wirtualnego" Mateusz Gordon, e-commerce expert z firmy Gemius.

- Klienci są bardzo wymagający, mają duże oczekiwania. I przede wszystkim chcą mieć wybór. By zrozumieć potrzeby klienta trzeba śledzić jego zachowania. Jakie mamy podejście do zarządzania danymi,a  jakie możemy mieć? Na tej podstawie możemy dobrać skuteczne narzędzia obsługi klienta - mówił Mateusz Gordon.

Ekspert podkreślił, że nie ma spowolniena w tym sektorze rynku. - Rynek e-commerce rośnie 25 proc. rdr. I będzie dalej rósł. Dla firm kluczowe jest budowanie lojalności, czyli dobre zarządzanie danymi.

Polski internet to głównie małe firmy, i to one właśnie w największej mierze muszą mierzyć się z obowiazującymi trendami.- Dla małych graczy barierą wejścia na rynek jest logistyka. Przy założeniu, że mamy w Polsce 20 mln internautów, a więc 1 proc. tej grupy to 200 tys. osób, zaledwie 100 sklepów w kraju obejmuje ich swoim zasięgiem. Na szczęście bardzo rozwija się rynek dostawców (np. Paczka w Ruchu), z czego mogą korzystać mniejsze firmy. Tutaj każdy może być obecny. W przypadku e-sklepów zakładanych przez producentów barierą rozwoju może być ograniczony asortyment - dodaje Mateusz Gordon.


WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12608

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane