PARTNER PORTALU partner portalu - www.frigologistics.pl

VII FRSiH: Kluczowe trendy w handlu to konsolidacja, ewolucja formatów i wyjścia z inwestycji

www.portalspozywczy.pl 20 października 2014 10:34

Zdaniem Piotra Grauera, dyrektora KPMG Polska, na rynku handlowym w Polsce zaobserwować można w tym momencie trzy główne trendy: konsolidację rynku, ewolucję formatów, jak również wyjścia z nieudanych inwestycji. Na ten temat Grauer wypowiedział się podczas VII Forum Rynku Spożywczego i Handlu.

Moim zdaniem kluczem do zrozumienia przemian zachodzących w ostatnim czasie na rynku jest oczywista konstatacja, że mamy do czynienia ze spadkiem lub przynajmniej sprzedaży detalicznej. To powoduje, że pierwszą konsekwencją jest konsolidacja, która moim zdaniem będzie nabierać tempa - tłumaczył Grauer. Najlepszym przykładem ilustrującym ten trend może być przejęcie sieci Real przez Auchan.

Drugim trendem, o jakim wspomniał dyrektor KPMG, jest ewolucja formatów. Dyskonty zbliżają się do supermarketów, supermarkety do dyskontów. Biedronka testuje obecnie rozwiązania, dla których nie ma miejsca w klasycznym koncepcie dyskontu (jak np. stoiska mięsne z ladą), a jednak zmieniające się potrzeby klienta prowadzą do tego, że sieć należąca do Jeronimo Martins będzie musiała pójść w tym kierunku.

- Trzeci trend, jaki jest widoczny na rynku, to wyjścia z inwestycji w nieudane sieci, w nieudane formaty. Dla mnie takim znaczącym wydarzeniem jest rezygnacja funduszu Advent z inwestycji sprzed dwóch lat w sieć Eko Holding. Ona nie odbiła się szerokim echem, dokonała się raczej w cichych okolicznościach, ale jest to istotny dowód na to, że mamy do czynienia z nieudanymi formatami, nieudanymi transakcjami - ocenił Grauer.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11458

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane