REKLAMA
REKLAMA

VII FRSiH: Logistyka to być albo nie być w e-commerce

Autor: Marta Witkowska, dlahandlu.pl 17 października 2014 12:23

VII FRSiH: Logistyka to być albo nie być w e-commerce

Czy budowanie przewagi konkurencyjnej na dobrej logistyce jest kluczowe dla sukcesu w handlu internetowym? - zastanawiali się paneliści "Forum Nowych Technologii. Biznes handlowy na pograniczu świata realnego i wirtualnego" na VII Forum Rynku Spożywczego i Handlu.

REKLAMA

- Wal-Mart przewagę budował na logistyce, czy to ten moment jest kluczowy dla przewagi konkurencyjnej e-sklepów? Wszystko jest kwestią skali. Przychodzi w rozwoju firmy moment krytyczny, różne obszary się stykają - jak w tradycyjnym ujęciu magazynu konsolidować skompletowane towary, jak rozpatrzyć kwestie zwrotów? To trudny proces, wymaga automatyzacji w pewnym etapie. I odpowiedzi na pytanie: jaki kierunek chcemy obrać? Minimalne koszty wysyłki przy jednoczesnej szybkie dostawie - to nie będzie tanie. Można szukać wspierających rozwiązań, sprząc to z możliwościami oprogramowania - mówił Andrzej Bonk, dyrektor systemów dynamicznych, SSI SCHÄFER Sp. z o.o.

Zdaniem Bartosza Niwińskiego, dyrektora regionalny CEE, Hybris Software, an SAP company, wysokość kosztów i czas dostawy to pojęcia względne. - Najważniejsze to dać klientowi wybór. Jeśli klientowi bardzo zależy, poniesie dodatkowe koszty. Należy pamiętać, że to klient, a nie technologie, wskazują drogę rozwoju. Technologia nie rozwiązuje problemów, ale ułatwia działanie.

Wiceprezes Ruchu, Dariusz Stolarczyk, mówił o rozwoju strefy usługowej. - Naszym projektem Paczka w Ruchu odpowiadamy na potrzeby rynku. To ważna część naszego biznesu. Logistykę wysokiej jakości i nowe systemy informatyczne wykorzystujemy, by świadczyć nowoczesne usługi. Obecnie dysponujemy bazą 2 500 kiosków, za chwile będzie to 7 000 miejsc w całej Polsce. Jest to tanie z założenia, bo codziennie dowozimy prasę do tych punktów. W naszych kioskach można przesyłkę odebrać, zwrócić, ubezpieczyć, zapłacić przy odbiorze. Powiększamy też bazę klientów, którzy wykorzystują nasze magazyny. Najmniejszy klient może wybrać kiosk, wpisać numer przesyłki, wydrukować list przewozowy i przyjść z paczką do kiosku i ją nadać - tak jak na poczcie. Druga grupa to klienci prowadzący handel przez platformy typu Allegro - dla nich stworzyliśmy tzw. importery, możliwość przeprowadzania transakcji na różnych platformach i elastyczne modele współpracy.

Andrzej Bonk dodał, że dzięki internetowi również producenci nawiązują relacje z klientem, zakładając swoje e-platformy. - Mamy świadomość, że żeby coś działało trzeba zainwestować. Żeby móc cokolwiek dostarczyć, dystrybutor musi sobie postawić pytanie na jakim obszarze, jak szybko i za ile chce dostarczyć. Zamówić oprogramowanie połączone z magazynem. Trzeba myśleć jak stworzyć infrastrukturę, by realizować zadania i obietnice - mówił panelista.

Waldemar Rybarczyk, dyrektor operacyjny Merlin.pl podkreślił, że sprawna logistyka generuje duże koszty. - Opuszczamy podwarszawski magazyn. Uruchomiliśmy własną logistykę w Trójmieście i w Poznaniu, tutaj szukamy oszczędności. Logistyka może być problemem dla małych firm, które szybko się rozwijają - powiedział przedstawiciel firmy Merlin.pl.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12556

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA