VII FRSiH: Nastała era smart shoppera, berłem konsumenta jest internet

www.portalspozywczy.pl 16 października 2014 19:56

VII FRSiH: Nastała era smart shoppera, berłem konsumenta jest internet

Polski konsument po 20 latach zdobywania świadomości stał się królem i nieustannym wyzwaniem dla sieci handlowych. Do rozwoju świadomości klienta przyczyniła się m.in. cyfryzacja i rozwój nowych technologii. Nastała era smart shoppera - mówili uczestnicy panelu zatytułowanego Klient jest Królem podczas VII Forum Rynku Spożywczego i Handlu (FRSiH).

- Nie mam wątpliwości, że klient jest królem, a my jako sieci handlowe żyjemy z tego, że mamy klientów - mówił podczas panelu Maciej Stoiński, członek zarządu sieci Piotr i Paweł.

- Patrząc z perspektywy tego co stało się przez ostatnie dwie dekady na polskim rynku handlowym obserwujemy nabieranie pewności siebie przez klientów, gdzie 20 lat temu mieliśmy sklepy państwowe z kartkami na zakupy. Wtedy na początku tej drogi klient był niepewny, bo nie do końca znał swoje prawa i możliwości - mówił podczas panelu Ryszard Tomaszewski, prezes Tesco Polska.

- Do tego przyczyniła się mocno konkurencja, bo Polska jest jednym z najbardziej konkurencyjnych rynków w Europie i klient nabrał pewności siebie. Ale klient dostał też do ręki jeszcze jedno narzędzie - internet i nowoczesne urządzenia - i może w każdym momencie wejść do sieci i porównać np. ceny. A kiedyś wojny wygrywali królowie, którzy byli bardzo dobrze poinformowani. I dziś klient jest królem, bo to on dziś jest bardzo dobrze poinformowany - dodał.

Nastała więc era smart shoppera i to technologia dała konsumentowi berło do ręki.

- Mamy erę shoppera, czyli to konsument decyduje o wszystkim i nie tylko jest królem, ale też decydentem. Zawsze powinniśmy mieć z tyłu głowy, że wszystko co robimy, robimy po to, żeby konsument był zadowolony - mówił z kolei Stefan Golonka, członek rady nadzorczej Bakalland.

- Jeżeli szukalibyśmy przyczyny dlaczego klient staje się królem to odpowiedź jest jedna - to cyfryzacja doprowadziła do tego. Klient ma dostęp do pełnej wiedzy - mówił Adam Jesionkiewicz, prezes Infinity Beacons.

- Internet spowodował, że klient stał się królem, a media społecznościowe dały mu kanał zwrotny do komunikowania się między sobą. Jeden niezadowolony konsument jest w stanie nagłośnić swoje niezadowolenie, gdy wydarzy się coś niedobrego, a do tego korowodu chętnie dołączają się media tradycyjne i chętnie cytują takich klientów z mediów społecznościowych - dodał.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11439

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane