PARTNER PORTALU Partner portalu: Herosi Polskiej Przedsiębiorczości

VIII FRSiH: Konsument nie szuka najniższej ceny, ale wysokiej jakości za dobrą cenę

www.portalspozywczy.pl 6 listopada 2015 12:57

- Zmienia się świadomość konsumenta. Z punktu widzenia sprzedaży mogłoby się wydawać, że konsument goni za niższą ceną. Prawda jest taka, że on goni za dobrą ceną produktu wysokiej jakości - mówiła Agnieszka Górnicka, prezes zarządu Inquiry w tracie debaty "Rynek wewnętrzny - główne obszary i potencjał wzrostu sektora FMCG. Inwestycje i finanse", która odbyła się w ramach VIII Forum Rynku Spożywczego i Handlu.

Prezes Inquiry podkreśliła, że na rynku pojawia się coraz więcej produktów z segmentu premium. Konsument nadal poszukuje bardzo dobrej ceny, ale nie jest to poruszanie się w sferze produktów najtańszych. 

Odnosząc się do zmian zachodzących są na polskim rynku Agnieszka Górnicka zauważyła rosnące znaczenie handlu internetowego, który jednak ze względu na logistykę produktów żywnościowych stanowi duże wyzwanie dla producentów. Z punktu widzenia branży istotna jest także ewolucja formatów sklepowych.

- Polska jest unikalnym krajem, gdzie na każdym kroku jest jakiś sklepik. Konsument podczas jednego wyjścia na zakupy jest w stanie odwiedzić kilka sklepów. Te zwyczaje zakupowe wynikają z poszukiwania produktów w najlepszej cenie. Poszukiwanie takich formatów sklepów, które będą dopasowane do zmieniających się potrzeb konsumentów jest jednym z kierunków rozwoju - tłumaczyła Górnicka.

Portalspozywczy.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9308

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 923188
Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane