REKLAMA
REKLAMA

VIII FRSiH: W budowaniu silnej marki spożywczej potrzebna jest żelazna konsekwencja

www.portalspozywczy.pl 6 listopada 2015 14:48

VIII FRSiH: W budowaniu silnej marki spożywczej potrzebna jest żelazna konsekwencja Uczestnicy debaty "Produkt, marka, konsument. Strategie sprzedaży", jaka odbyła się w ramach VIII Forum Rynku Spożywczego i Handlu

Nie ma jednej, uniwersalnej strategii budowania silnej marki spożywczej. W kreowaniu pozycji brandu na pewno pomoże wyznaczenie celu, opracowanie długoletniego planu oraz przemyślany marketing, wykorzystujący możliwości, jakie daje internet. Potrzebna jest także żelazna konsekwencja i nieuleganie pokusom, zwłaszcza tym dotyczącym obniżania cen lub jakości produktów. Tego typu działania mogą się sprawdzić krótkofalowo, ale na dłuższą metę zawsze będą zgubne - to wnioski wypływające z dyskusji, jaka odbyła się podczas panelu "Produkt, marka, konsument. Strategie sprzedaży" w ramach VIII Forum Rynku Spożywczego i Handlu.

REKLAMA

Podczas sesji dyskutowano o dominujących na polskim rynku trendach zarówno w zakresie zachowania konsumenta, jak i w dystrybucji. Jacek Chruściany, prezes Performance Media w trakcie prezentacji będącej wprowadzeniem do dyskusji wyróżnił trzy trendy, które przedstawiciele branży spożywczej dostrzegają wręcz intuicyjnie. Są to wygoda, trend prozdrowotny oraz smart shopping. W zakresie dystrybucji, prelegent zwrócił uwagę przede wszystkim na rozwój formatu dyskontów, ale także na kanał e-commerce.

- Dyskonty to wielka szansa, ale i ogromne zagrożenie dla producentów. Z jednej strony dzięki dobrej umowie handlowej z Biedronką czy Lidlem jesteśmy w stanie zbudować wysokie wyniki sprzedażowe, ale równocześnie utracenie dystrybucji w tym kanale jest bardzo proste. To gra zero-jedynkowa - tłumaczył prezes Performance Media, dodając, że siła negocjacyjna dyskontów jest przeogromna w związku z dużą liczbą sklepów oraz ze znacznie mniejszą liczbą SKU, niż np. w hipermarketach.

Innym trendem wyróżnionym przez Chruścianego jest rozwój e-commerce. Kanałowi temu daleko do tego, aby być kluczowym obszarem dystrybucji w branży spożywczej, niemniej jednak rośnie on systematycznie z roku na rok. Aktualnie udział e-commerce w handlu spożywczym wynosi w Polsce tylko 0,2 proc., podczas gdy w krajach Europy Zachodniej jest to 5-8 proc. Pokazuje to, że istnieje jeszcze ogromny potencjał wzrostu.

Tematykę trendów kształtujących rynek spożywczy w Polsce kontynuował Bogusław Kowalski, prezes Graala. Odniósł się on szczególnie do tego, jak bardzo zmienia się polski konsument i czy rzeczywiście jest on smart shopperem.

- Popatrzmy nawet na siebie, na to jakimi konsumentami byliśmy 10-15 lat temu, a jakimi jesteśmy dzisiaj. Teraz jesteśmy już konsumentami bardzo świadomymi. Wiemy, czego możemy wymagać od produktu i dokonujemy bardzo świadomych zakupów, z czego producenci muszą zdać sobie sprawę. Ten, kto potrafi wyprodukować produkt, który zaspokoi zapotrzebowania konsumenta, ten będzie zwiększał sprzedaż - podkreślił prezes Graala.

W opinii Bogusława Kowalskiego, smart shopping rozwija się w Polsce. Szef producenta ryb przestrzega jednak przed rozumieniem pojęcia smart shoppingu przez pryzmat kupowania jak najtańszych produktów. Prawdziwi smart shopperzy to osoby świadomie kupujące wyroby po niskich, ale nie najniższych cenach - chodzi o to, aby mieć pewność, że będą to wyroby dobrej jakości.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 13616

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 999781

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA