PARTNER PORTALU partner portalu - www.frigologistics.pl

Visa: Internet rzeczy i płatności automatyczne, a w przyszłości biometria - w tym kierunku zmierza rynek

Autor: dlahandlu.pl 25 lipca 2017 11:17

Visa: Internet rzeczy i płatności automatyczne, a w przyszłości biometria - w tym kierunku zmierza rynek Małgorzata Ciszewska

O sukcesie płatności zbliżeniowych, rozwiązaniu Visa Checkout, potencjalnych kierunkach rozwoju płatności i otwartości klientów na biometrię – rozmawiamy z Małgorzatą Ciszecką, Senior Manager Regional Product & Market Development (CEE), Visa.

Jakie formy płatności mają największą szansę, aby odnieść sukces wśród klientów i zdominować rynek?

Płatności zbliżeniowe i mobilne to w krótkoterminowej perspektywie najbardziej obiecujące kierunki rozwoju rynku płatniczego. Prognozujemy, że do końca 2020 roku ponad 50 proc. wszystkich płatności Visa w Europie będzie się odbywało właśnie z poziomu urządzeń mobilnych. Obecnie w Polsce dzięki ogromnej pracy banków-wydawców kart, instytucji płatniczych, agentów rozliczeniowych i detalistów – których pracownicy, wiedząc, że ktoś chce płacić kartą, często sami zachęcają, aby odbyło się to w trybie zbliżeniowym – ponad 90 proc. terminali akceptuje płatności zbliżeniowe. Do końca roku będzie to 100%. Warto zaznaczyć, że są to zarówno urządzenia w sklepach, jak i w parkometrach, biletomatach i maszynach vendingowych. Terminale te akceptują również mobilne transakcje zbliżeniowe przy użyciu telefonów, co na pewno w najbliższej przyszłości przyspieszy proces upowszechniania płatności mobilnych – gdyż jest już solidna baza akceptacyjna. Obecnie konsumenci oczekują, że wszystko będzie się działo szybko i łatwo. Dlatego coraz więcej banków udostępnia ten typ płatności. Są wśród nich m.in. BZ WBK czy PKO Bank Polski. Według nas oczekiwania klientów i możliwości banków są także motorem zmian na rynku detalicznym, który staje się przez to niezwykle innowacyjną dziedziną gospodarki. Już dziś ponad 40 proc. klientów robi część zakupów z urządzeń mobilnych, np. za pomocą aplikacji. Polska jest stawiana za wzór jeśli chodzi o płatności zbliżeniowe.

Co Pani zdaniem było główną przyczyną upowszechnienia się tego rozwiązania?
Płatności zbliżeniowe okazały się w Polsce takim sukcesem, bo socjologicznie, na początku lat 90. byliśmy otwarci na skok w nowoczesność do gospodarki wolnorynkowej. Uniknęliśmy sytuacji, która dotknęła rozwinięte rynki, posiadające już określone systemy informatyczne oraz wypracowane w tym czasie pewne tradycyjne rozwiązania, do których klienci się przyzwyczaili. W ten sposób w Polsce przeskoczyliśmy fazę czeków, przechodząc bezpośrednio od gotówki do kart. Drugim elementem jest niezwykle konkurencyjny rynek i potrzeba zarówno ze strony banków, jak i detalistów, wyróżnienia się i ściągnięcia w ten sposób klientów do siebie. Dla części firm istotny był wpływ płacenia w sposób zbliżeniowy na szybkość obsługi, co z jednej strony poprawiało doświadczenie klienta, a z drugiej pozwalało im obsłużyć więcej osób dziennie, co miało bezpośrednie przełożenie na ich biznes i postrzeganie wśród klientów. Wśród pierwszych ogólnopolskich sieci, gdzie można było zapłacić w ten sposób, znalazły się m.in. Żabka, Coffee Heaven czy McDonald’s.


WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11053

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 533212

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane