PARTNER PORTALU partner portalu - www.frigologistics.pl

Vistula Group zamierza uruchomić 14-16 sklepów w 2015 roku

Property News 18 marca 2015 19:53

Vistula Group SA wypracowała w 2014 r. ponad 20 mln zł skonsolidowanego zysku netto. Marka Vistula w porównaniu do roku poprzedniego osiągnęła 12,7 proc. wzrost sprzedaży oraz 18 proc. wzrost zysku operacyjnego ze sprzedaży detalicznej. W 2015 roku spółka zamierza uruchomić 14-16 nowych salonów własnych i stoisk firmowych o łącznej powierzchni ponad 1,2 tys. mkw. i przekroczyć poziom 315 placówek.

Kanał online marki Vistula w roku ubiegłym wykazał prawie 40 proc.dynamikę wzrostu sprzedaży w stosunku do roku 2013. Marka Wólczanka zanotowała 12,6 proc.wzrostu wartości sprzedaży oraz ponad 30 proc. wzrost zysku operacyjnego w sieci detalicznej rok do roku. Dynamika wzrostu sprzedaży w kanale online tej marki wyniosła ponad 70 proc., czego efektem jest przekroczenie w całym ubiegłym roku poziomu 10 proc. udziału w przychodach tej marki ogółem.

Marka Deni Cler zarządzana przez spółkę zależną DCG SA zakończyła rok 2014 stratą na poziomie 1,5 mln zł. - Poziom osiągniętego wyniku jest jeszcze daleki od oczekiwań, ale zdecydowanie lepszy niż ten osiągnięty w roku 2013. Jest to rezultat lepszej sprzedaży kolekcji jesień-zima 2014/2015 oraz podjętych działań restrukturyzacyjnych w obszarze obniżenia kosztów sprzedaży - komentuje Grzegorz Pilch, prezes zarządu Vistula Group.

W roku 2014 segment jubilerski uzyskał ponad 8 proc. wzrost sprzedaży i ponad 52 proc. wzrost zysku operacyjnego w stosunku do roku 2013.

W 2014 roku liczba salonów należących do Vistula Group liczyła 295 placówek o łącznej powierzchni sprzedażowej wynoszącej ponad 26 tys. mkw. W 2014 roku otwarto w ramach grupy kapitałowej 28 nowych salonów i stoisk firmowych o łącznej powierzchni ponad 1,6 tys. mkw.  - W roku bieżącym zamierzamy przekroczyć poziom 315 salonów wszystkich marek odzieżowych oraz segmentu jubilerskiego. W ramach planów inwestycyjnych na rok 2015 planowane jest uruchomienie 14-16 nowych salonów własnych i stoisk firmowych o łącznej powierzchni ponad 1,2 tys. mkw.

- W obszarze marek odzieżowych priorytetem będzie rozwój sieci detalicznej w ramach projektu franczyzowego marek Vistula i Wólczanka w mniejszych miastach o liczebności w granicach 100 tys. mieszkańców. W ciągu najbliższych dwóch lat zakładamy, że roczne tempo rozwoju sieci salonów franczyzowych w segmencie odzieżowym powinno wynosić około 10 proc. całej powierzchni detalicznej sprzedaży marek męskich. Łączne nakłady finansowe w roku 2015 przeznaczone na rozwój sieci detalicznej oraz inwestycje odtworzeniowe w najważniejszych przychodowo i wizerunkowo lokalizacjach wyniosą około 10 mln zł - mówi Grzegorz Pilch.

W bieżącym roku szczególnymi wyzwaniami dla Vistuli Group S.A. będą ochrona poziomu marży w obliczu gwałtownego umacniania się dolara amerykańskiego, w którym dokonywana jest istotna część zakupów towarów zarówno w segmencie fashion jak i jubilerskim, dalsza poprawa efektywności poprzez zwiększenie sprzedaży z metra kw. przy zachowaniu dyscypliny kosztowej, skuteczne przeprowadzenie pod względem organizacyjnym i prawnym wydzielenia marki W.KRUK oraz przywrócenie stabilnej pozycji finansowej marce Deni Cler - dodaje.

Kapitalizacja Spółki zbliża się do poziomu 400 mln zł, czyli najwyższej wartości od blisko 7 lat.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • partaczky 2015-04-30 01:38:01

    To bardzo dobrze, bo wiele osób dostanie nową pracę o którę teraz ciężko, a z reszta w gowork.pl/opinie_czytaj,855827 pracownicy bardzo chwalą zarobki, wiec warto się starać

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11444

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane