W 2012 r. na zakupy w e-sklepach spożywczych wydaliśmy 450 zł. Za 5 lat będzie 5 razy więcej

Autor: gazeta.pl 23 sierpnia 2013 12:17

W 2012 r. na zakupy w e-sklepach spożywczych wydaliśmy 450 zł. Za 5 lat będzie 5 razy więcej

W ubiegłym roku w e-sklepach wydaliśmy prawie 23 mld zł. W skali roku oznacza to wzrost o 24 proc. W internecie najczęściej kupujemy elektronikę, ale najszybciej rosnącą kategorią są e-sklepy spożywcze. W ubiegłym roku na codzienne sprawunki wydaliśmy 450 mln zł, jednak prognozy firmy badawczej Internet Standard wskazują, że za pięć lat na spożywkę zamawianą online wydamy pięć razy więcej - czytamy w gazeta.pl.

Z analizy firmy badawczej Harris Interactive wynika, że Amerykanie najczęściej przeglądają produkty w handlującej elektroniką sieci Best Buy i w Walmarcie, które przez lata miały opinię najtańszych na amerykańskim rynku. Konsument przychodził, pomacał, a potem kupował tam, gdzie jest taniej - w Walmarcie upatrzony towar kupiło tylko 8 proc. przeglądających, a 69 proc. klientów poszło za ceną i dokonało zakupu w tańszym internetowym sklepie Amazon.

Walmart wprowadził specjalną aplikację na smartfony, która pomaga klientom znaleźć towar i daje możliwość zamówienia go w internetowym sklepie, jeśli akurat nie ma go na magazynie. Best Buy pozwala sprawdzić klientom na miejscu, ile za ten sam towar zapłaciliby u konkurencji. A jeśli jest taniej - sklep zwróci różnicę w cenie.

Z danych Ceneo.pl wynika, że ze smartfonu na zakupach korzystają głównie mieszkańcy Warszawy - aż 48,9 proc. ruchu mobilnego pochodzi z Mazowsza. Drugim najbardziej mobilnym regionem jest Wielkopolska, z której zanotowano tylko 7,95 proc. wejść.

- W perspektywie kilku lat sklepy będą wyglądały inaczej. Zamiast wielkich salonów będą to raczej butiki, witryny wystawowe, gdzie będzie można obejrzeć towar i go zamówić - uważa Miron Mironiuk z agencji reklamowej DDB. Tomasz Siedlecki, dyrektor marketingu w RTV Euro AGD uważa, że zawsze będą istniały dwie grupy klientów - nastawieni na niską cenę i ci gotowi zapłacić więcej w zamian za pewność zakupów.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Iwaniec 2013-10-16 22:55:25

    Oczywiście chodzi tu o miliony złotych..zgadzam się że prognoza nie jest trudna, będzie coraz więcej wydawane przez Polaków na zakupy w sieci. W ciągu dwóch lat prawie podwoiłem na same zakupy spozywcze sumę wydawaną w sklepie internetowym Frisco. Zwieksza mi się asortyment który zamawiam, np krem do golenia.

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10920

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane