PARTNERZY PORTALU Partner portalu: City Board
REKLAMA
REKLAMA

W 2015 r. pojedyńczy sklep na stacji paliw zanotował 1,3 proc. wzrostu obrotu

Autor: www.dlahandlu.pl 8 kwietnia 2016 12:03

W 2015 r. pojedyńczy  sklep na stacji paliw zanotował 1,3 proc. wzrostu obrotu fot. materiały prasowe Orlen

Liczba stacji funkcjonujących przy obiektach handlowych wzrosła o kolejne 8 obiektów i na koniec 2015 roku liczyła 179. Wzrost wynikał z uruchomienia nowych stacji sieci handlowej Intermarche. Pozostałe sieci nie dokonały nowych inwestycji, choć zapowiedzi były obiecujące. Intermarche jest liderem tego sektora stacji, przy czym nad drugą w kolejności firmą Carrefour ma przewagę 15 obiektów i nie jest to podobno jeszcze ostatnie słowo firmy - czytamy w raporcie POPIHN podsumowującym 2015 r. na rynku paliw.

REKLAMA

- Ze względu na duży wolumen obrotów rola stacji przymarketowych w całości rynku detalicznej sprzedaży paliwa wzrasta w większym stopniu niż udział w samym rynku stacji paliw. Duży obrót
realizowany jest przy minimalnej marży, dlatego stacje te są bardzo atrakcyjne cenowo
dla tankujących - pisze organizacja.

Łącznie na koniec roku 2015 istniało 2616 sklepów przy stacjach paliw firm POPiHN, a z tej liczby 2553 sklepy prowadziły działalność handlową. Ze wzrostem liczby sklepów rosły również obroty w tych placówkach. W stosunku do roku 2014 wzrost obrotów sklepowych przy stacjach działających tylko w formule COCO+CODO (2475 placówek) wyniósł 5,3% i osiągnął poziom
ponad 4 mld zł. Obroty pojedynczego sklepu wzrosły o 1,3%.

- Marże z bezpośredniej sprzedaży paliw pozostawały w roku 2015 na poziomie niewystarczającym do utrzymania stacji paliw i dlatego ważnym elementem działania stacji był sklep, w którym dokonywano sprzedaży towarów pozapaliwowych i gdzie, w coraz szerszej skali,
oferowane były usługi małej gastronomii. Sklep na stacji paliw pozostaje miejscem dokonywania zakupów uzupełniających i w obecnej sytuacji jest dla stacji paliw miejscem koniecznym dla utrzymania ciągłości działania obiektu. Dzięki zabiegom branży oraz innych organizacji skupiających podmioty zajmujące się handlem na razie udało się zneutralizować próby wyeliminowania ze sprzedaży na stacjach wyrobów alkoholowych, tytoniowych i podstawowych
ogólnodostępnych leków. Tego typu asortyment pozwala operatorom prowadzić sprzedaż paliw w okresach, kiedy marże ze sprzedaży paliw są bardzo niskie, a często wręcz zerowe - podaje raportu POPiHN.

Dzięki sporej liczbie dni świątecznych w roku 2015 obroty w sklepach na stacjach paliw zwiększyły się i poprawiły wyniki operatorów, a jednocześnie taka forma sprzedaży artykułów pierwszej potrzeby umożliwiła klientom uzupełnienie braków w swoich spiżarniach w momentach, kiedy inne placówki handlowe nie prowadziły działalności.

Na koniec roku 2015 ogólna liczba stacji paliw w kraju, zlokalizowanych przez POPiHN, wyniosła 6601 i tym samym w stosunku do roku 2014 wzrosła o 2%.

  • Jacek 2016-04-10 11:37:27

    Brawo!

    z artykułu wynika, ze sprzedaż paliw jest nieopłacalna. To skąd bierze się potęga Orlenu, Lotosu - z tych kilkuset malutkich sklepików przy stacjach? To nie zrezygnują z paliw. Uważam, że treść nie odpowiada rzeczywistości. Marże paliw rosną ze spadkiem ceny.

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 14189

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA