REKLAMA
REKLAMA

W 2015 roku Rada Reklamy zajmowała się reklamami Żabki, Małpki i Lidla

Autor: dlahandlu.pl 30 maja 2016 10:51

Do Rady Reklamy w 2015 roku wpłynęły skargi na reklamy sieci spożywczych Małpka Express, Żabka oraz Lidl, sieć sklepów sportowych Decathlon, sieć sklepów Saturn i RTV EURO AGD, sieć fast foodów McDonald's a także centrów handlowych Factory Ursus, Fashion House oraz Centrum Marywilska.

REKLAMA

Rada Reklamy przychyliła się do zarzutów dotyczących reklamy sieci Małpka Express i Fashion House Gdańsk oraz sieci sklepów RTV EURO AGD. Pozostałe skargi zostały oddalone.

Zaskarżona została reklama zewnętrzna sklepów sieci MAŁPKA EXPRESS opatrzona hasłem „A w szkolnym sklepiku tego nie mają...". Skarżąca w skardze podniosła, iż reklama ta jest niezgodna z postanowieniami kodeksu odnoszącymi się do reklamy skierowanej do dzieci i młodzieży. Stwarza niebezpieczeństwo dla zdrowia dzieci zachęcając do zakupu niezdrowych produktów, podważając jednocześnie autorytet rodziców i nauczycieli - w związku z prowadzonym niedawno zakazem sprzedaży niezdrowej żywności w sklepikach szkolnych".

Zdaniem Zespołu Orzekającego reklama nie była prowadzona w poczuciu odpowiedzialności społecznej oraz zgodnie z dobrymi obyczajami.

W sumie na podmioty z branży handlowej wpłynęło 12 skarg, a prowadzonych było 9 postępowań.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12425

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA