REKLAMA
REKLAMA

W 2016 roku na zakupy online wydamy blisko 1 mld euro więcej niż przed rokiem

Autor: dlahandlu.pl 24 maja 2016 19:13

Polacy wydają w sieci coraz więcej pieniędzy. W 2015 roku 21 milionów polskich internautów zrobiło zakupy o łącznej wartości 5,12 mld euro (wzrost wyniósł 21 proc.). W tym okresie większy wzrost w skali europejskiej osiągnął tylko niemiecki e-commerce (23 proc.). Według prognoz, w tym roku Polacy zostawią w kasach sklepów online w sumie już ponad 6 mld euro (wzrost o 18 proc.), a polski e-klient wyda przeciętnie 273 euro. To prawie 30 euro więcej niż przed rokiem - wynika z międzynarodowego badania przeprowadzonego na zlecenie RetailMeNot, największego na świecie centrum zakupów online, udostępniającego kupony rabatowe i zniżki do sklepów internetowych.

REKLAMA

Według prognoz, polski rynek e-commerce nadal będzie się rozwijał w imponującym tempie. Szacuje się, że w 2017 roku jego wartość przekroczy granicę 7 miliardów euro. W sumie obroty na naszym rynku między rokiem 2013 a 2017 wzrosną ponad dwukrotnie (łącznie o 104%).
Co prawda udział sprzedaży online w całym polskim handlu detalicznym ciągle jeszcze jest niewielki, w 2016 roku wynosi 4%, ale potencjał i dynamika wzrostu polskiego rynku e-commerce są ogromne – pokazuje to wyraźnie porównanie z innymi krajami. W sumie online kupuje aż 54,5% Polaków. To procent wyższy niż nawet w Niemczech. Znaczący jest również fakt, że w Polsce jest więcej e-klientów niż we Włoszech lub w Hiszpanii, mimo że ma mniej mieszkańców niż te kraje. Obecnie Polska zajmuje czwarte miejsce w Europie pod względem liczby kupujących w sieci.

- Polacy bardzo chętnie korzystają z możliwości, jakie dają zakupy w sieci. E-commerce oferuje liczne korzyści, jak niezależność od godzin otwarcia sklepów, łatwiejsze porównywanie cen, a także wiele dodatkowych możliwości oszczędzania. Wszystko to powoduje, że zakupy online robi już 21 milionów Polaków. Porównanie z innymi krajami, które uwzględniliśmy w badaniu, pokazuje również ogromny potencjał dalszego rozwoju polskiego rynku. Wzrost wydatków na zakupy w sieci, w przeliczeniu na jednego kupującego, wynosi tu blisko 12%. Pod tym względem Polska zajmuje pierwsze miejsce - mówi Mike Lester, Vice President and General Manager, New Markets w RetailMeNot.

- Warto również zwrócić uwagę na to, że sprzedaż online będzie miała coraz większy udział w polskim handlu w ogóle. Najwięcej skorzystają na tym ci sprzedawcy, którzy zaoferują shopping experience na jak najwyższym poziomie, poprzez wiele różnych, zintegrowanych kanałów. Klientów przekona spójna wielokanałowa strategia sprzedaży. Obejmuje ona między innymi coraz prostsze metody płatności, ofertę spersonalizowaną i bezpośrednio związaną z lokalizacją, z wykorzystaniem kuponów, oraz dostosowaną do nowoczesnych zachowań zakupowych obsługę klienta, taką jak Same Day Delivery
 i Click & Collect. Wszystko wskazuje na to, że w tym i w przyszłym roku polski e-commerce pobije kolejne rekordy. W 2017 roku jego wartość przekroczy 7 miliardów euro - podsumowuje Mike Lester.

Międzynarodowe badanie e-commerce zostało przeprowadzone w styczniu 2016 roku przez RetailMeNot we współpracy z Centre for Retail Research w 10 krajach (Niemcy, Francja, Wielka Brytania, Włochy, Kanada, Holandia, Polska, Szwecja, Hiszpania i USA). Zawiera obszerne dane statystyczne, analizę statystyk i prognoz dotyczących handlu, telefoniczne wywiady z wiodącymi sprzedawcami, jak również reprezentatywne badania użytkowników, w tym tysiąca respondentów z Polski.

  • mewa 2016-05-25 19:46:42

    dużo wydajemy w sieci bo to wygodne. po prostu. sama korzystam też z takiej formy zakupów. najczęściej kupuję, bo zbieram dodatkowe punkty, ostatnio miałam bilety do kina ;)

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12554

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA