W 2018 roku Lidl będzie największą siecią spożywczą w Europie Zachodniej

www.portalspozywczy.pl 17 czerwca 2014 10:44

Grupa Schwarz, do której należy Lidl, w 2018 roku stanie się największym graczem na rynku spożywczych sieci handlowych w Europie Zachodniej. Według prognoz, właściciel Lidla będzie wówczas generował sprzedaż na poziomie 80 mld euro, dzięki czemu prześcignie Carrefoura - wynika z raportu Western European Trends opublikowanego przez Planet Retail.

W krajach Europy Zachodniej format dyskontowy rozwija się w bardzo szybkim tempie. Nowe dyskonty są otwierane przy głównych ulicach miast, oferują coraz więcej brandowych produktów, a także zwiększają swoją ofertę w zakresie świeżej żywności. Planet Retail prognozuje, że sektor dyskontowy w Europie Zachodniej będzie rósł do 2018 w tempie co najmniej 4 proc. rocznie, a sama Grupa Schwarz na poziomie niemal 5 proc. rocznie. W międzyczasie spodziewa się, że hipermarkety będą rozwijać się w tempie wolniejszym niż 2 proc. rocznie.

Raport Western European Trends prognozuje także szybki wzrost sektora convenience, szczególnie we Francji i w Wielkiej Brytanii, gdzie są rozwijane silnie przez Carrfour i Tesco.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10809

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane