W 21 miesięcy Emperia chce uruchomić 368 sklepów

Autor: PAP 14 maja 2015 21:52

Emperia spodziewa się od drugiego kwartału znacznego przyspieszenia tempa wzrostu liczby sklepów franczyzowych. Chce też obniżać koszty logistyki, czemu sprzyjać będzie otwarcie centrum dystrybucyjnego w Lublinie na przełomie lat 2015/16 - poinformowali przedstawiciele spółki.

Zgodnie ze strategią do końca 2016 roku Emperia chce mieć 627 sklepów Stokrotka, z czego ponad 80 sklepów franczyzowych.

Na koniec pierwszego kwartału sieć Stokrotek liczyła 259 sklepów, jednak władze spółki zapowiadają znaczny wzrost ich liczby w najbliższym czasie. Stokrotka w I kwartale otworzyła 9 nowych sklepów, ale władze Emperii wskazują, że wolniej niż zakładano powstawały sklepy franczyzowe. W tym modelu biznesowym działają na razie cztery sklepy.

"Rozwój franczyzy idzie wolniej niż zakładaliśmy, gdyż nasza oferta wymaga od franczyzobiorców bardzo silnej integracji, co wydłuża czas podejmowania przez nich decyzji o współpracy" - powiedział na konferencji prasowej prezes zarządu Dariusz Kalinowski.

"W drugim kwartale nastąpi jednak w tej dziedzinie istotna poprawa - harmonogram otwarć sklepów franczyzowych zaczyna się zapełniać" - dodał.

Emperia zapowiada także dalsze obniżanie kosztów logistyki w segmencie detalicznym.

Ma się do tego przyczynić otwarcie drugiego centrum dystrybucyjnego Stokrotki. Obiekt o powierzchni 6 tys. mkw powstanie w Lublinie, co ma ułatwić obsługę logistyczną licznych na wschodzie kraju sklepów sieci. Otwarcie zaplanowano najwcześniej na IV kwartał 2015 r., a najpóźniej na I kwartał 2016 r.

"Jest to obiekt wyłącznie na potrzeby Stokrotki, gdyż jesteśmy detalistami i nie interesuje nas działalność dystrybucyjna. Nie wykluczamy, że być może w przyszłości nasza współpraca z Polomarketem obejmie także współdzielenie tego obiektu" - powiedział Kalinowski.

Na początku maja władze spółki poinformowały, że planują rozpoczęcie współpracy w zakresie koordynacji polityk zakupowych z siecią sklepów Polomarket, stanowiących część Grupy Handlowej. Współpraca będzie odbywała się w ramach nowo utworzonej spółki Polskie Supermarkety.

"Jako Stokrotka nie dołączymy do żadnych grup zakupowych, ale Polskie Supermarkety mogą współpracować z PL Plus, o ile będzie to dla nich korzystne" - powiedział.

"Dla nas najważniejsze jest wypracowanie formuły współpracy z Polomarketem. W ciągu najbliższego miesiąca lub dwóch powinniśmy osiągnąć porozumienie, ale tylko w zakresie handlu-zakupu towaru - poza tym pozostajemy konkurentami" - dodał Kalinowski.

Grupa Kapitałowa Emperia odnotowała w I kwartale 2015 roku wzrost przychodów o 1,44 proc. rdr do poziomu 486,3 mln, z których 472,4 mln zł wygenerował segment detaliczny, tworzony przez Stokrotkę. EBITDA była wyższa o 79,6 proc. rdr i wyniosła 31,0 mln zł, a zysk netto wzrósł z 3,3 mln zł sprzed roku do 18,8 mln zł w I kwartale 2015 r.


WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 3265

GORĄCE OFERTY

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane