W 6 lat Kompania Piwowarska chce przeszkolić 13,5 tys. właścicieli sklepów

Autor: dlahandlu.pl 27 listopada 2014 12:21

W 6 lat Kompania Piwowarska chce przeszkolić 13,5 tys. właścicieli sklepów

Kompania Piwowarska w ramach programu Postaw na piwo" dzieli się swoim know-how z właścicielami małych sklepów. Docelowo do 2020 roku zamierza wesprzeć wiedzą ekspercką 13 500 drobnych przedsiębiorców.


W Polsce wciąż ok. 60 proc. obrotu piwa przypada na tradycyjny kanał sprzedaży - małe sklepy, często prowadzone przez rodziny. KP współpracuje z dwiema największymi sieciami franszyzowymi w Polsce, by dzielić się z klientami wiedzą o zarządzaniu kategorią piwa.  - Chcemy być dostawcą nie tylko produktu, ale przede wszystkim rozwiązań służących dalszemu rozwojowi całej kategorii piwo, a tym samym zwiększaniu obrotów ze sprzedaży dla naszych klientów - mówi Grzegorz Maniecki, dyrektor marketingu klienckiego.

Wsparcie detalistów przyjmuje różne formy. Są to m.in. szkolenia z zakresu zarządzania kategorią oraz budowania kultury piwnej w Polsce zarówno dla detalistów, jak i sił sprzedaży klientów. Do końca września zostało przeszkolonych już ponad 3 400 osób. Inna praktyka to rekomendacje dotyczące doboru odpowiedniego asortymentu i jego ułożenia na półce w taki sposób, by przyciągać konsumentów do kategorii piwo. Dotychczas z programu skorzystało ponad 200 sklepów, zaś do końca roku planowane jest kolejne 1000 sklepów oraz testy w kolejnych sieciach franczyzowych.
Pilotażowe badanie na wybranej próbie sklepów wykazało, że przedsiębiorcy, którzy wdrożyli rozwiązania z zakresu zarządzania kategorią, zanotowali wzrost sprzedaży wartościowej całej kategorii piwo od 5 do nawet 23%.
Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10794

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane