W ciągu 5 miesięcy InPost dostarczył 16 mln przesyłek e-commerce

Autor: pr 22 czerwca 2016 11:55

InPost zrealizował od stycznia do maja 2016 r. 16 mln przesyłek dla sektora e-commerce. Najpopularniejszym sposobem dostarczenia nadal jest Paczkomat InPost. Jednak lawinowy przyrost wolumenów usług kurierskich może spowodować, że rok kalendarzowy zakończy się zmianą na pozycji wewnętrznego lidera InPost.

Nadal bardzo szybko rosną dostawy do Paczkomatów, które w pierwszych pięciu miesiącach zyskały 78,6 proc. w porównaniu do takiego samego okresu roku ubiegłego. Warto zwrócić uwagę na nowość w ofercie Grupy InPost – usługi kurierskie – które dopiero na koniec czerwca będą obchodzić swoją pierwszą rocznicę funkcjonowania na rynku. W okresie styczeń - maj dynamika wzrostu usług kurierskich osiągnęła poziom 70,6 proc.

- Wakacje mogą zmienić zwyczaje klientów w zakresie sposobów realizacji dostaw. Podczas urlopu klienci cały czas kupują przez internet. Z jednej strony, łatwiej i taniej będzie im odebrać paczkę w Paczkomacie, który znajduje się w miejscu zamieszkania. Z drugiej jednak strony w wakacyjnych miejscowościach, w których jeszcze nie ma Paczkomatu można oczekiwać częstszego korzystania z usług kurierskich. Dlatego w czerwcu i lipcu wzrost przesyłek kurierskich powinien jeszcze przyspieszyć, a liczba przesyłek paczkomatowych powinna utrzymać stabilny przyrost. Jednak już w sierpniu, gdy zacznie się sezon zakupów szkolnych, klienci powinni więcej zamawiać z dostawą do Paczkomatów zwłaszcza, że stale rozbudowywana jest ich sieć. Tylko w tym roku pojawi się na rynku polskim 1000 nowych urządzeń i ich liczba wzrośnie do 2600 - podaje sieć.

- Z uwagą obserwujemy nasz wewnętrzny wyścig pomiędzy usługami kurierskimi i Paczkomatami, wynik kuriera InPost pokazuje jak bardzo rynek potrzebował usługi zintegrowanej. Pozwala ona zamówić wszystkie usługi pod jednym dachem, co znacznie upraszcza pracę sektora e-commerce, choćby z powodu możliwości korzystania z jednego oprogramowania do nadawania i odbierania przesyłek, jednego systemu fakturowania oraz obsługi zwrotów. To jest premiowane przez naszych klientów przenoszeniem do InPost zamówień dotąd realizowanych przez inne firmy kurierskie - powiedział Sebastian Anioł, prezes zarządu InPost SA.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10924

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane