REKLAMA
REKLAMA

W ciągu następnych 10 lat centra handlowe wynajmą 20 proc. powierzchni sieciom gastronomicznym

Autor: dlahandlu.pl 18 listopada 2015 16:25

Według badań przeprowadzonych przez firmę JLL, w ciągu ostatnich 10 lat operatorzy z sektora gastronomii podwoili wolumen powierzchni zajmowanej w centrach handlowych z 7% do 15%.

REKLAMA

Usługi gastronomiczne w centrach handlowych w Europie zajmują 15% całkowitej powierzchni najmu brutto (GLA). Firma JLL przewiduje, że w ciągu następnej dekady liczba ta wzrośnie do co najmniej 20%. Jedzenie jest obecnie postrzegane jako kluczowy element zachęcający do spędzania większej ilości czasu w centrach handlowych. Wyniki badań pokazują, że klienci, którzy korzystają z oferty gastronomicznej podczas wizyt w galeriach handlowych spędzają na zakupach średnio 27% czasu dłużej oraz przeznaczają 18% więcej pieniędzy na wydatki.

 Firma JLL przewiduje również wzrost popytu na azjatyckich operatorów spożywczych, będący odpowiedzią na potrzeby nowych konsumentów z Chin i innych azjatyckich rynków. W szczególności Wielka Brytania może spodziewać się napływu chińskich turystów, co będzie rezultatem liberalizacji reżimu wizowego. Ippudo, japońska sieć serwująca dania z makaronu, otworzyła ostatnio punkty sprzedaży w Londynie, potwierdzając tym samym rosnący popyt na kuchnię azjatycką, a także zaspokajając zapotrzebowanie na dania diety „clean eating”, która zakłada spożywanie produktów w stanie jak najbardziej naturalnym, nieprzetworzonym.

Jonathan Doughty, Dyrektor Zarządzający firmy Coverpoint, która jest częścią JLL i zajmuje się consultingiem dla sektora F&B, komentuje: „W świecie zdominowanym przez Internet rządzą doświadczenia, a doświadczenia kulinarne stają się dla wielu konsumentów coraz bardziej istotne. Wzrost sprzedaży online oznacza, że klienci w trakcie swoich wizyt w centrach handlowych będą poszukiwać nowych form spędzania wolnego czasu, w tym poznawania nowych smaków, których Internet nie jest w stanie dostarczyć. Dodatkowo różnorodna i ciekawa oferta gastronomiczna może również wydłużyć czas, jaki spędzają w centrach handlowych, a także dać im powód, aby w przyszłości odwiedzić centrum po raz kolejny. Trend ten na pewno będzie wzrastał.”

Niesie to za sobą wiele możliwości zarówno dla inwestorów, sieci handlowych oraz zarządców nieruchomości. Robert Bonwell, Dyrektor Działu Powierzchni Handlowych w regionie EMEA w firmie JLL, dodaje: „W chwili obecnej w świecie handlu można zauważyć rywalizację między zakupami w formie fizycznej a formie online. Wzrost sektora gastronomicznego niesie wiele możliwości dla restauracji potrafiących wpasować się w nowe trendy żywienia i spędzania wolnego czasu.”

 


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11855

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA