W ciągu pięciu lat Starbucks chce podwoić sprzedaż produktów żywnościowych

Autor: USA Today 5 grudnia 2014 13:04

W ciągu pięciu lat Starbucks chce podwoić sprzedaż produktów żywnościowych

W ciągu najbliższych pięciu lat roczne przychody ze sprzedaży sieci Starbucks ulegną niemal podwojeniu - zapowiadają przedstawiciele sieci. W roku fiskalnym 2014 wyniosły one 16,4 mld dolarów, wzrastając o 10,6 proc. rdr, a w roku 2019 mają ukształtować się na poziomie niemal 30 mld dolarów - czytamy w "USA Today".

Podczas organizowanego corocznie spotkania z inwestorami, dyrektor generalny Starbucksa Howard Schultz przedstawił kilka szczegółów planu rozwoju sieci na najbliższe pół dekady. Wśród nich znalazły się: podwojenie sprzedaży produktów żywnościowych, poprawienie sprzedaży kaw pod marką premium Reserve, rozpoczęcie sprzedaży wina i piwa w kolejnych lokalach sieci, rozwój sprzedaży mobilnej, a także uruchomienie systemu zamówień z dostawą.

Podczas spotkania z inwestorami Starbucks zaprezentował po raz pierwszy swoją platformę do zamówień internetowych. Na razie działać ona będzie w mieście Portland (w stanie Oregon) i jego okolicach, ale już na 2015 r. planowane jest jej wdrożenie w całych Stanach Zjednoczonych.

Nowy plan ogłoszony przez Starbucksa ma być odpowiedzią na zmianę zachowań konsumentów dostrzegalną na dojrzałych rynkach, w tym w USA. Coraz częściej klienci przechodzą do internetu, zamiast dokonywać zakupów w lokalach umiejscowionych w centrach handlowych czy przy głównych ulicach miast. Takie zmiany potencjalnie mogą zagrozić zyskom tych sieci kawiarni, które zaniedbają swoją obecność w kanale e-commerce.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10456

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane