W ciągu pół roku na zakupy w e-sklepach przeznaczamy od 500 do 2 tys. zł

Autor: dlahandlu.pl 8 października 2014 10:08

Co dziesiąty badany robi zakupy internetowe raz w tygodniu lub częściej. Co trzeci deklaruje, że kilka razy w miesiącu, a co piąty, że przynajmniej raz w ciągu miesiąca. Prawie połowa z nich wydaje na ten cel od 500 do 2 000 pln w ciągu pół roku - wynika z badania zachowań konsumenckich w Internecie wykonanego przez Millward Brown na zlecenie PayU.


- Dzisiejsi e-konsumenci to grupa już ponad 13 mln Polaków w wieku powyżej 15 lat. Są oni coraz bardziej wymagający - decydują się na zakupy w sklepach, które nie tylko oferują najkorzystniejsze ceny, ale także przyjazne podejście do kwestii zwrotu towaru, różnorodne formy dostawy i łatwy proces zakupowy, w tym m.in. wygodne płatności. Łatwy sposób płatności - kartą lub poprzez system płatności internetowych, bywa wręcz zachętą do pierwszego zakupu w e-sklepie dla niemal połowy kupujących, zwłaszcza jeśli chodzi o mężczyzn - mówi Wojciech Czajkowski, dyrektor zarządzający PayU w Polsce.
Wśród funkcji, które powinien dostarczać operator płatności aby przyciągnąć kupujących do e-sklepu, konsumenci biorący udział w badaniu najczęściej wymieniali: dostęp do historii transakcji (41%), możliwość wykonania przelewu na dowolne konto bankowe (37%), płatności jednym kliknięciem (30%) oraz możliwość doładowania telefonu (21%).

Aż 68% Internautów kupujących online deklaruje, że w celu opłacenia zakupów najczęściej korzysta z szybkich przelewów internetowych (tzw. pay by linków). Co trzeci badany wskazał płatność kartą kredytową lub debetową (30%), a niewiele mniej płatność przy odbiorze przesyłki (27%). Z płatności na raty często korzysta 6% badanych.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11586

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane