REKLAMA
REKLAMA

W ciągu roku E.Leclerc uruchomi ogólnopolską platformę sprzedaży online

Autor: www.dlahandlu.pl 14 lutego 2012 11:52

W ciągu roku E.Leclerc uruchomi ogólnopolską platformę sprzedaży online

Aktualnie E.Leclerc prowadzi e-sklepy w pięciu miastach Polski. Każdy z nich działa pod innym adresem internetowym. W ciągu 12 miesięcy ruszy ogólnopolska platforma sprzedażowa, która zintegruje ich działania, zachowując dotychczasowy model funkcjonowania. Dołączą do niej także nowe e-sklepy.

REKLAMA

Aktualnie internetową sprzedaż żywności oferują sklepy w Warszawie, Wrocławiu, Gdańsku, Lublinie i Radomiu. Nowe sklepy będą obsługiane lokalnie, a promowane ogólnopolsko.

- Rozwój tego rodzaju usług wiąże się bardzo mocno z odpowiednią logistyką i znalezieniem operatora, który będzie dostarczał produkty pod zamówiony adres. W dodatku musi on gwarantować niska cenę transportu, tak aby cena całej usługi nie była zbyt wysoka i mogła zostać zaakceptowana przez klientów - mówił Jean-Philippe Magré, prezes zarządu E.Leclerc Polska w wywiadzie dla portalspozywczy.pl.
Sklepy internetowe będą uruchamiane przy każdym sklepie E.leclerc w Polsce, w którym właściciel stwierdzi, że taka usługa może być opłacalna. To będzie jak fala, gdy właściciele sklepów będą widzieli, że to się opłaca, będą naśladować swoich kolegów.W pierwszej kolejności sklepy będą pojawiały się w największych miastach gdzie akceptacja i zapotrzebowanie na takie usługi jest największe.

- Podstawą sukcesu każdego sklepu internetowego jest software (biblioteka zdjęć i opisów produktów), kiedy jest to zrobione można z łatwością aplikować projekty w różnych lokalizacjach. To już mamy - podsumowywał Jean-Philippe Magré w wywiadzie dla portalspozywczy.pl.

Obecnie polski rynek e-sklepów spożywczych wycenia się na 50 mln zł z perspektywą wzrostu do 450 mln zł już w 2014 roku. Wejście do internetu zapowiadają niemal wszyscy operatorzy sieci spożywczych. Największe spożywcze e-sklepy miały w zeszłym roku - według szacunków - około 80 mln zł przychodów. To o 40 proc. więcej niż rok wcześniej, gdy obroty sięgnęły 57 mln zł. Statystyki wskazują, że rynek e-grocery w Polsce waha się pomiędzy 0,1 a 0,2 procenta całego handlu spożywczego.

W perspektywie pięciu - sześciu lat wzrośnie do 1,5 proc., a wówczas wartość tego segmentu przekroczy 1,5 mld zł rocznie. Rynek w 2010 r. wart był ponad 250 mln zł. W 2011 była to jedna z najszybciej rosnących w internecie kategorii, z ponad 17-proc. dynamiką w porównaniu z 2010 r. W najbliższym czasie spodziewany jest wzrost tego kanału sprzedaży o 30- 40 proc.

Na każdorazowe zakupy spożywcze w sieci Polak wydaje średnio 200 zł. Statystyczne polskie gospodarstwo domowe w ubiegłym roku kupiło w internecie towary za 458 euro, podczas gdy włoskie za 286 euro, a hiszpańskie za 210 euro. To pokazuje potencjał wzrostów.

  • ... 2012-02-27 10:47:19

    Powinni jeszcze doliczać opłaty za:

    - parking (dostawca musi gdzieś zaparkować)

    - wnoszenie na piętro (x2 jeśli brak windy)

    - artykuły łatwo tłukące (z takimi jajkami trzeba ostrożnie)

    - mrożonki (wiadomo, auto chłodnia jest droższe w eksploatacji)



    Niestety, im więcej opłat i ograniczeń tym mniej klientów. Wolę Alma lub Bomi, tam zasady dostaw są jasne, nie muszę się zastanawiać ile ważą zakupy. LeClerc to straszne dziadostwo.

  • Marta 2012-02-14 15:18:08

    Na pewno klientem Leclercu nie będę.



    a. Do każdego realizowanego zamówienia zostanie doliczony koszt przygotowania przesyłki do odbioru: 5 zł brutto. Kwota ta zostanie uwzględniona podczas dokonywania zamówienia przez Klienta w systemie.

    b. Koszt dostawy uzależniony jest od sposobu dostawy wybranego przez Klienta,

    c. Koszt dostawy podany jest w cenniku usług i zawsze wyświetlany podczas składania zamówienia. Wysłanie zamówienia przez Klienta jest równoznaczne z zaakceptowaniem obowiązującego kosztu dostawy. W wypadku podania przez klienta nieprawidłowego kodu pocztowego, innego niż obowiązujący w miejscu zamówionej dostawy sklep zastrzega sobie prawo ponownego przeliczenia opłaty za transport zgodnie z prawidłowym kodem pocztowym. Sklep ma prawo również do przeliczenia wartości dostawy zamówienia jeżeli dołączenie produktów opisanych przez Klienta w uwagach do zamówienia spowoduje przekroczenie kolejnego przedziałów wagowych zgodnie z cennikiem usług transportowych.

    d. Ostateczna kwota za dostarczenie przesyłki uzależniona jest od: ceny podstawowej (taryfy) za dostarczenie przesyłki określonej na podstawie podanego kodu pocztowego strefy oraz wagi przesyłki (po przekroczeniu 30kg zakupów, system doliczy koszty przygotowania przesyłki oraz koszt ponownej przesyłki).

    e. Określenie taryfy dla danej strefy oznacza cenę za przewóz przesyłki do 30kg w danej strefie do Klienta. W przypadku zamawiania produktów opisując je w uwagach do zamówienia sklep ma prawo do zwiększenia dopłat za wagę dodając do wagi zamówienia ciężar produktów opisanych w uwagach. Stawki dostaw w poszczególnych strefach podano w złotówkach (PLN) z wliczonym podatkiem VAT (brutto) :

    Ja zamawiam w hurtowniach i nie płacę za przygotowanie i dostawę . Nie dość , że kupuję, to jeszcze łaskę mi robi Leclerc ,że przygotowuje przesyłkę i za to chce pieniądze! Dla mnie to nie do przyjęcia.

ZOBACZ WSZYSTKIE (2)

WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 13514

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 999781

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA