W dyskontach 8 z 10 zł wydajemy na produkty private labels

Autor: dlahandlu.pl 12 maja 2011 08:04

W dyskontach 8 z 10 zł wydajemy na produkty private labels

- Produkty marek własnych mają 12,8 proc. udział w koszyku spożywczym (dane za okres od lutego 2010 do marca 2011). W przeciwieństwie do produktów brandowych, których to sprzedaż rok do roku spadła, marki własne odnotowały 18-proc. wzrost sprzedaży. Rynek marek własnych rozwija się w Polsce dynamicznie głównie za sprawą sieci dyskontowych, w których asortymencie ich udział jest najwyższy - mówi Karolina Wiernicka, analityk firmy Nielsen.

- Poza intensywnym rozwojem sieci dyskontów, czynnikiem wpływającym na wzrost sprzedaży marek własnych jest niewątpliwie wzrost akceptacji tych produktów przez polskich konsumentów. Jak pokazują wyniki ostatniego badania Nielsen Shopper Trends, 55 proc. Polaków uważa, że mądrze jest kupować dużo produktów marek własnych. Jeszcze dwa lata temu tego zdania było tylko 40 proc. konsumentów - dodaje Karolina Wiernicka.

W okresie spowolnienia gospodarczego, wielu konsumentów w poszukiwaniu oszczędności sięgnęło po tańsze produkty, w tym produkty marek własnych. - Liczni przekonali się do nich - niemal 90 proc. konsumentów deklaruje dalsze zakupy produktów marek własnych niezależnie od sytuacji ekonomicznej. Zauważalna jest także poprawa percepcji jakości private labels, do czego przyczynia się poszerzanie asortymentu marek własnych w wyższych segmentach cenowych oraz intensywna komunikacja ich jakości ze strony detalistów - wyjaśnia analityk Nielsena.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11586

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane