W dyskontach zakupy robi już trzy czwarte Polaków

Autor: Rzeczpospolita 21 sierpnia 2012 08:55

Już trzech na czterech Polaków przynajmniej raz w miesiącu robi zakupy w dyskontach. Wartość sprzedaży rośnie w tych placówkach w tempie dwucyfrowym - na przykład w czerwcu o ponad 13 proc. Natomiast w małych sklepach osiedlowych - maleje lub zatrzymała się na stałym poziomie. Powodem jest fakt, że dyskonty są tańsze, a Polacy mają coraz mniej pieniędzy - informuje Rzeczpospolita.

Jak podaje „Rz", z szacunków Głównego Urzędu Statystycznego wynika, że 2,5 mln Polaków żyje w skrajnej biedzie, a rodziny zaczynają coraz mocniej odczuwać spadek dochodów. Zdaniem ekspertów, na rynku widać zmiany zwyczajów zakupowych - Polacy coraz chętniej kupują pod markami własnymi, które z reguły sa o 20-30 proc. tańsze od markowych odpowiedników.
PMR szacuje, że w 2011 roku sprzedaż pod markami własnymi sieci wzrosła o 21 proc., a w tym roku wzrost ma wynieść 23 proc. Oznacza to, że na tego typu produkty wydamy w tym roku niemal 37 mld zł. To powoduje, że w private labels inwestują właściwie wszystkie segmenty rynku, od dyskontów po supermarkety czy delikatesy - czytamy w „Rz".

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11075

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane